A Haas sikere – az amerikai csapat az utóbbi időszak számos nagydíján a negyedik erőt jelentette – bizonyítja, hogy a modell, melyen az istálló alapszik, kifizetődő: minél több alkatrészt megvásárolni egy partnertől, esetükben a Ferraritól. A története egyik legrosszabb szezonját teljesítő, mindössze 4 ponttal rendelkező Williams hasonló módszerrel próbál 2019-ben előretörni.
A német Auto Motor und Sport szaklap számolt be arról, hogy a Williams a következő szezonban már nem csupán a motort, hanem a sebességváltót és hátsó felfüggesztést is a Mercedestől vásárolja majd, ahelyett, hogy sajátot építene. A beszámoló szerint ez annak jele, hogy a csapat középtávon a Mercedes B istállójává válhat, amennyiben fenn akar maradni a Formula-1-ben. Érdemes hozzátenni, hogy a Williams és a Mercedes nem készülnek forradalmi tettre: a németek másik motorpartnere, a Force India már most is Brackley-től vásárolja a sebességváltót és hidraulikát.
Az ambiciózus tervekkel ellentétben pocsék konstrukciónak bizonyuló FW41 a Német Nagydíjon látható előrelépést tett, köszönhetően az itt bevetett új első szárnynak, mellyel Szergej Szirotkin a 12. rajtpozíciót szerezte meg. A Belga Nagydíjon további fejlesztések érkeznek, így még van rá esély, hogy a Williams aktuális szezonja nem úszott el teljesen. Függetlenül attól, hogy a spái csomag beválik-e vagy sem, ez lesz az FW41 utolsó újítása, a tervezőrészleg szeptembertől már kizárólag a 2019-es autóra koncentrál.