A hétvégi Brit Nagydíj harmadik szabadedzésén végül minden szerencsésen alakult és Brendon Hartley saját lábán szállt ki a rommá tört Toro Rossóból, mindenesetre ijesztő és egyben nagyon furcsa volt látni, ahogy egyszer csak elenged a bal első felfüggesztés, az autó pedig irányíthatatlanul repül a gumifal felé.
Az új-zélandi balesete után a csapattárs Pierre Gasly a régebbi verziót használta elővigyázatosságból, és ez lett volna a terv Hartley-nál is, akinek a törés után elkészült az új kasztni a versenyre, viszont egy motorhiba miatt végül a futam csak egy körig tartott a számára.
A régebbi felfüggesztés használata mondhatni vészmegoldás volt - a Toro Rosso ugyanis egyelőre még mindig nem tudja, mi okozta a felfüggesztés-törést.
„Nem egy új alkatrésszel volt problémánk” - mondja James Key technikai igazgató az Autosportnak. „Elővigyázatosságból az egyik alkatrésznél visszaváltottunk a régebbire, habár annak semmi köze nem volt a balesethez.”
Key szerint a hiba teljesen váratlanul érte a csapatot. „Még mindig vizsgáljuk, mi történt. Soha nem volt semmilyen problémánk, legalábbis nem ilyen jellegű.”
„Kilenc versenyt teljesítettünk bármiféle probléma nélkül. Ausztriában bár voltak megoldandó meghibásodások a felfüggesztésnél a rázókövek miatt, ezzel nem mi voltunk az egyetlenek.”
Pedig le is ellenőrizték. „Annak a területnek történelme van már, azt használtuk előző nap, de Kanadában és még korábban Bahreinben is. Le is ellenőriztünk mindent, ennek fényében különösen furcsa, hogy egyszer csak elromlik egy tökéletesen normálisan működő alkatrészünk. Pierre-rel ráadásul 52 kört teljesítettünk minden probléma nélkül, így valószínűleg egy egyszeri dologról lehet szó.”
Az említett Pierre Gasly eredetileg pontot is szerzett a Brit Nagydíjon, később azonban utólag kiróttak rá egy 5 másodperces büntetést, így végül kiszorult a legjobb tízből.