Egy hőhullám közepette, így rekkenő hőségben rajtolt el a Formula-1-nek 1950 óta otthont adó Brit Nagydíj. Tegnapi balesetét követően Brendon Hartley autójával végül nem készült el a Toro Rosso, így a mezőny tizenkilenc fővel állt fel a rajtrácsra.
Az első négyesből pont a hazai közönség előtt szereplő Lewis Hamilton indult a leggyengébben, akit néhány tíz méter alatt Sebastian Vettel és Valtteri Bottas is maga mögé utasított. A hármas kanyarban Kimi Raikkönen a közönség nagy felhördülésére kiütötte a helyi kedvencet, Hamiltont, aki így egészen a mezőny legvégére csúszott vissza. „Egy darab biztosan kitört a padlólemezemből” – jelentette csapatának a brit, aki szemmel láthatóan instabil autójával kezdte el a felzárkózást. Raikkönen mindössze két pozíciót veszítve a Red Bullok mögé csúszott vissza, ám ennyivel nem úszta meg az esetet: a versenybíróság egyértelműen őt okolta az ütközésért, ezért tíz másodperces büntetést rótt ki rá.
A középmezőnyben a két Renault nyerészkedett a legtöbbet a rajt után, ugyanis Nico Hülkenberg négy helyet javítva a hatodik, míg Carlos Sainz hat pozíciót felkapaszkodva a tizedik helyen haladt. Eközben Hamilton a sérült autó ellenére eszeveszett tempóban, az élmezőny tempóját hozva autózott, a tizedik körben már a hetedik helyre felkapaszkodva. Az élen álló Vettel eddigre kényelmes, hat másodperces előnyt autózott ki Valtteri Bottas előtt, akit további ötre követett Max Verstappen.
A bokszkiállásokat Raikkönen viszonylag korán, a tizennegyedik körben kezdte meg, amely során saját büntetését is letöltötte és egy új első szárnyat is kapott. A finn ezt követően a tizenegyedik helyet tudhatta magáénak, ám minimális erőfeszítéssel gyorsan felzárkózott a negyedik és ötödik helyen autózó két Red Bull-osra, a már szintén bokszot megjárt Verstappenre és Ricciardóra.
A verseny első „igazi” kiesője a sauberes Charles Leclerc lett, aki egy végtelenül frusztráló bokszutcai bakit követően parkolt le a pálya szélén, jobb hátsó kerekét ugyanis nem sikerült rendesen rögzítenie a szerelőjének. Hamilton egy elnyújtott első etapot követően a verseny féltávjánál érkezett a közepes szettért.
A harmincharmadik körben egy biztonsági autós fázis spékelte meg a futamot, miután Marcus Ericsson az egyes kanyarban nyitott DRS-sel befordulva keresztbe állt, majd 250 km/h körüli tempóval a falba csapódott. A bokszkiállási lehetőséget az élmezőny hat autója közül mindössze a két Mercedes nem használta ki, így az újraindítás előtt a sorrend Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Raikkönen, Ricciardo volt.
A zöld zászló után alig egy kör kellett a safety car visszatéréséig, az egyes kanyarban ugyanis Carlos Sainz és az idén már ki tudja hanyadszor balesetező Romain Grosjean ütközött össze.
A maradék tizenegy kör elképesztő izgalmakat hozott, az élen álló négyes kötélidegekkel, tizedekre egymástól csatázott a győzelemért. Vettel körökön keresztül gyepálta Bottast, akitől az utolsó öt körre egy eget rengető bevetődéssel vette át a vezetést. A Mercedes Hamiltont favorizálva megcserélte a 77-es és a 44-es autók sorrendjét, ám ezzel Bottas ütemet veszített, így Raikkönen is meg tudta őt előzni. Vettel a végéig megőrizte első helyét, mögötte Hamilton és Raikkönen érkezett ezen az elképesztő futamon. Max Verstappen végül nem ért célba, műszaki hiba miatt tolták le a pályáról.
A verseny részletes, szöveges közvetítése itt olvasható.