DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

McLaren: 2-10 év múlva újra az élen leszünk

A csapat visszatér a győzelemhez, fújta a jól ismert nótát Zak Brown, aki jósolni azonban nem akart, ezért a mikort egy egészen széles időintervallumban határozta meg. Beszélt arról is, hogy kikérte a pilóták – főképp Alonso – véleményét a személyi változásokról.

Mint ismert, a McLaren utoljára 2008-ban nyert egyéni világbajnoki címet, és utolsó alkalommal 2012-ben lehetett élcsapatnak nevezni: azóta futamgyőzelmet nem ért el (dobogós helyet is csak egyetlen nagydíjon), a konstruktőri összetettben pedig legfeljebb ötödik helyen végzett. A szezon feléhez közeledve egyértelmű, hogy a jelenlegi sem az áttörés éve lesz, Eric Boullier versenyigazgató távozásával azonban megkezdődött egy átszervezési folyamat, melynek célja, hogy hatékonyabbá tegye az istálló szervezeti működését. Zak Brown vezérigazgató beismerte, hogy ennek ellenére végső céljuk, az élmezőny még mindig nagyon messze van:

„Időbe fog telni, amíg helyrehozunk mindent. Úgy gondolom, hogy évekre vagyunk tőle. Azt nem tudom, hogy ez két vagy tíz év, vagy valahol a kettő között van. Valószínűbb, hogy közöttük, de nem akarok jóslatokba bocsátkozni” – idézte a motorsportweek.com a csütörtökön, Silverstone-ban nyilatkozó Brownt.

„Realistának kell lennünk, őszintének magunkkal, a rajongóinkkal és a médiával, hogy ez egy hosszú út lesz. Az utolsó futam óta nem változott sok minden. Senkinek nem szabad túl magas elvárásokat támasztani a silverstone-i versenyre, beleértve magunkat is, hisz a történések óta még csak öt-hat nap telt el” – beszélt arról, hogy oktalanság lenne már most eredményjavulást várni az átalakításoktól.



A McLaren hatodik a konstruktőri pontversenyben, de a negyedik pozíciót megszerezheti év végén. Jelenleg 18 pontos hátrány választja el a vágyott pozícióban levő Renault-tól. „Nagy harc folyik a negyedik, ötödik, hatodik és hetedik helyeken, melynek mi is tagjai vagyunk. Mindegyik csapat nagyon szorosan áll. Nem akarok jósolni, mert a múltban volt már bajunk miatta. Nem akarok olyan hibákat megismételni, melyeket egyszer elkövettünk. Amit szeretnék, és amit fogunk is tenni, az az, hogy őrültként harcolunk a negyedik helyért.”

Zak Brown arról szintén beszélt, hogy a személyi változásokról kikérte a versenyzők véleményét. Boullier távozása mellett fontos kinevezések történtek, több Fernando Alonsóhoz kötődő személy kapott fontos pozíciót. Andrea Stella – a spanyol korábbi versenymérnöke – a pályaműveletekért felel, Gil de Ferran – Alonso 2017-es Indy 500-as programjának egyik fő mozgatója – pedig sportigazgató lett.

„Beszéltem mindkét versenyzővel. Fernando nyilván roppant mennyiségű tapasztalattal rendelkezik. Már kétszer vezetett nálunk, szerepelt a Ferrarinál, Renault-nál, Benettonnál. Néhány remek versenycsapat középpontjában volt a múltban, ezért hiba lenne nem felhasználni tapasztalatát és tudatását, illetve azt, hogyan látta a különböző istállók működését. Ezért kikértük a véleményét. Stoffelét szintén, de köztudott, hogy neki akkora tapasztalata nincsen, máshol pedig nem is versenyzett” – mondta a crash.net-nek Brown.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: