A négyszeres világbajnok most 11. alkalommal vesz részt a Kanadai Nagydíjon, a mostani rajthelye pedig a második legrosszabb, amit ezen a pályán valaha is jegyzett: 2011-ben volt ötödik az időmérőn, de minden egyéb esetben az első sorból várhatta a piros lámpák kialvását.
Persze ilyen eredménylajstrommal nincs ok panaszkodni, és a mostani negyedik pozíció sem jelenti még a verseny elvesztését, de érthetően többre számított a brit, főleg hogy még csapattársa is előtte végzett – erre pedig Montrealban korábban csak Nico Rosberg volt képes 2014-ben.
„Nehézségeim voltak, amik aztán továbbgyűrűztek, így nem tudtam gyorsabb lenni, szóval egyszerűen csak egy nehéz időmérő volt. Pusztán nem sikerültek jól a körök” – utasította vissza azt a sejtést, hogy az autó vezethetősége hátráltatta volna.
Egy másik lehetséges ok a viszonylagos gyengélkedésre az lehetne, hogy a Mercedes beismerten késlekedik az új motorfejlesztéssel, de Hamilton ezt az elméletet sem támogatja. „Pénteken jónak tűnt a versenytempónk. Bár igazából az egykörös tempónk is jónak tűnt, de most egyszerűen nem állt össze. Nem hinném, hogy az eredménynek bármi köze lenne ahhoz, hogy még a régebbi motort használjuk. Sebastian csak jobb munkát végzett, amikor igazán számított. Láthatjuk, mennyire szoros az állás a mezőny élén, így szerintem nehéz lesz az előzés a versenyen. Az biztos, hogy nem lesz könnyű a negyedik rajthelyről nyerni, de semmi sem lehetetlen.”
Hamilton gyengébb formájának okára a csapatvezető, Toto Wolff adta a leginkább kielégítő magyarázatot, aki szerint pilótája a hiperlágy gumikból nem volt képes kihozni a legtöbbet.