A Q1 már másodpercekkel a kezdés után füstbe ment Romain Grosjean számára, akinek autója a garázsból kihajtva azonnal ritkán láthatóan sűrű füstfelhőt húzott maga után. Bár a szerelők a bokszutcából még visszatolhatták a garázsba, a 8-as számú Haast a továbbiakban már nem láthattuk, s tovább folytatódott ezzel Grosjean szörnyű évkezdete.
Az első szakaszban mindenki a leglágyabb abroncsokat használva próbálta beverekedni magát a 15 továbbjutó közé, és a Ferrarik tűntek a leggyorsabbnak a Mercedes és a Red Bull párosa előtt: Sebastian Vettel 15 ezreddel múlta felül Kimi Raikkönent. Ahogy a Q1-ben lenni szokott, a figyelem gyorsan a kiesőzónára terelődött, ahol Grosjeanhoz a falat lekoccoló és Sauberjének sérülést okozó Marcus Ericsson csatlakozott még a leintés előtt, de az első fordulót ezúttal sem élte túl a két Williams, valamint korán búcsúzott Pierre Gasly is – a Toro Rosso pilótái közül ezúttal az üléséhez ragaszkodó Brendon Hartley volt a gyorsabb, fél másodpercet adva csapattársának.
A Q2 aztán már meghozta a maga taktikai sokszínűségét az élmezőnyben: a Red Bullok hiperlágyakon köröztek, az élre is álltak, Ricciardo pedig elsőként döntötte meg a tavaly felállított pályacsúcsot. A Ferrarik és a Mercedesek azonban a keményebb, ultralágy abroncson futottak továbbjutást érő kört. Mind a négyen ezen kezdik tehát majd a futamot, bár Hamilton kissé elfékezte a sajátját, Vettel pedig láthatóan a második körét is szerette volna befejezni, immár a hiperlágyakon, ám feladta ezen törekvését, amikor a hátsó egyenes végéhez érve egy halom lassú autót talált maga előtt, akik mind a saját gyorskörükre próbáltak helyet csinálni maguknak.
A nagy tolakodásból aztán az sült ki, hogy Magnussen, Hartley, Leclerc, Alonso és Vandoorne nem jutottak tovább a záró szakaszba.
A fináléban aztán először olyasvalaki ugrott az élre, elsőként 1:10-zel kezdődő kört futva Montrealban, aki különösebben addig nem tündökölt a hétvégén: Valtteri Bottas, aki még csapattársának is közel négy tizedet adott. A valamivel később érkező Vettel azonban 81 ezredet lefaragott még ebből a csúcsidőből is – a Red Bullok viszont elsőre néhány tizedes hátrányt szedtek össze.
Második nekifutásra aztán Raikkönen elrontotta a körét, így végül meg kellett elégednie az ötödik hellyel. Vettel 12 ezreddel tovább javított az élen, Bottas pedig már nem tudott a nyomába érni, így a Ferrari németje szerezte meg a pole-pozíciót a vasárnapi versenyre. Verstappen végül még felugrott a harmadik helyre Hamilton elé, Ricciardónak pedig csak a 6. pozíció jutott.
Az időmérő végeredménye:
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m10.764s | - |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m10.857s | 0.093s |
3. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m10.937s | 0.173s |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m10.996s | 0.232s |
5. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m11.095s | 0.331s |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m11.116s | 0.352s |
7. | Nico Hulkenberg | Renault | 1m11.973s | 1.209s |
8. | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m12.084s | 1.320s |
9. | Carlos Sainz | Renault | 1m12.168s | 1.404s |
10. | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m12.671s | 1.907s |
11. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m12.606s | - |
12. | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m12.635s | - |
13. | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m12.661s | - |
14. | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m12.856s | - |
15. | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m12.865s | - |
16. | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m13.047s | - |
17. | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m13.590s | - |
18. | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m13.643s | - |
19. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m14.593s | - |
20. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | - | - |