Az olasz cég 2011-től vette át a Bridgestone helyét kizárólagos gumiszállítóként, jelenlegi kontraktusa pedig az idei mellett még egy évre szól. Pillanatnyilag folyik a tárgyalás az F1-et tulajdonló Liberty Mediával, a Pirelli pedig feltételekhez köti a maradást.
„Ha a kihívás továbbra is technológiai jellegű marad, a csapatok és versenyzők megkapják, amit akarnak, akkor mi is itt leszünk, és vállalkozunk rá” – hangsúlyozta a planetf1.com-on idézett Marco Tronchetti Provera, a Pirelli vezérigazgatója. Szavaiból kiolvasható, hogy utalva a 2021-es szabálycsomagra is várnak, amely a sportág középtávú jövőjét jelöli ki. „Ha viszont üzleti rendezvénnyé válik, visszalépünk.”
„A fontos dolog az, hogy a versenyzők még inkább a középpontba kerüljenek. Abban hiszek, hogy a gumik akkor működnek jól, ha a versenyzők boldogak, a közönség pedig akkor boldog, ha a versenyzők készek a kihívásra” – hangsúlyozta a pilóták fontos szerepét. Való igaz, hogy a versenyzők elégedetlensége sokszor a Pirellin csattan, ritkán titkolják el, ha az abroncsok nem úgy működtek, ahogy várni lehetett volna.
Provera úgy véli, a gumicég 2018-ra fejlesztett abroncsai meghatározó szerepet játszottak az idei izgalmakban: „A versengés idén általánosságban sokkal élénkebb, ez pedig jó hír. Ugyanakkor az is világos, hogy az autók megnövekedett teljesítményével, mind az aerodinamika, mind a gumik részéről, az előzés a keskenyebb pályákon gyakorlatilag lehetetlenné vált.”
Ha a Pirelli marad, sajtóhírek szerint a jelenlegi 13 colos abroncsok helyett 18 col átmérőjűket gyárthat. A Formula-1 irányítása szintén nyitott az újításra, amelyet 2021-ben lenne célszerű bevezetni.