A Pirelli már 2014-ben is felvetette, hogy a mostani 13 colos abroncsok helyett 18 colos gumikra lenne szükség a Formula-1-ben, Charles Pic tesztelte is akkor a tervet, de egyelőre nem került bevezetésre - igaz, a WEC-ben és a Formula-E-ben is ilyeneket használnak már. Most ismét felmerült az ötlet és egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a 2021-es szabálymódosítási csomagban ez is benne lesz majd.
Sokan at szeretnék, ah már 2020-tól bevezetnék az újítást, de mivel egy évvel később jóval nagyobb módosítások is történnek majd, logikusabb lenne azt megvárni ezzel is - közben Charlie Whiting megerősítette az Autosport kérdésére, hogy most már nagyobb az esély arra, hogy bevezetik a gumikat, mint hogy nem.
A probléma persze az, hogy ez jelentősen átalakítaná a felfüggesztést és minden egyebet is, ami komoly pluszköltséggel járna a csapatok részéről. "Mi nyitottak vagyunk, kell egy megfelelő szabályrendszer és el kell fogadtatni a csapatokkal, mert az aerodinamikát és a felfüggesztést tekintve is vannak problémák. Számunkra ez csak technológia, csak ez változik attól, hogy 13 vagy 18 colos kerekeket gyártunk. Ha a csapatok készen állnak, akkor mi is" - mondta Marco Tronchetti Provera, a Pirelli vezérigazgatója.
A gumigyártó F1-es vezére, Mario Isola szerint nem beszéltek a részletekről még, mert az egész szabályrendszert homály fedi egyelőre, de egy dolgot sietett leszögezni: nekik egy megfelelő tesztautó kell, amivel dolgozhatnak és meg fogják oldani a helyzetet.