Monacóban több technikai probléma is hátráltatta Daniel Ricciardót a verseny során, de végül mégis sikerült elsőként célba érnie, végig maga mögött tartva Sebastian Vettelt, amivel azon szűk elitbe került, akik győzni tudtak Monte-Carlo utcáin: „Még csak most kezdem felfogni igazán, hogy megnyertem az egyik legikonikusabb F1-es nagydíjat. Fantasztikus érzés, hogy az én nevem is rajta van mostantól a listán" - örvendezett a pilóta.
Amikor azonban azt a rádióüzenetet hallhattuk az ausztráltól, hogy nincs erő az autójában, mindenki szemei előtt felvillant a 2016-os Monacói Nagydíj képe, amikor Ricciardo egy rosszul sikerült kerékcsere miatt bukta el a győzelmet a hercegségben. Helmut Marko sem gondolta volna, hogy sikerül behozniuk az autót a célba: „Mindenki azt gondolta, hogy ennyi volt, az a kör lesz az utolsó. Nem tudtuk, mi történt pontosan, és rendkívül rizikós volt kint maradni a pályán, mivel bármilyen meghibásodás kárt okozhatott volna a motorban.”
Szerencsére a Red Bullban sem a motor, sem az MGU-K nem sérült meg, sőt a probléma egy egészen amatőr hibára vezethető vissza: „A verseny után átvizsgáltuk az autót, és kiderült, hogy szimpla emberi mulasztás történt. Semmi gond nem volt a mozgási energiát átalakító egységgel, egyszerűen az egyik szerelőnk nem rögzítette megfelelően, ezért mondta be az unalmast a futam közepén" - fedte fel a probléma valós okát Marko.
Hétvégén Kanadában folytatódik a világbajnoki sorozat, Montrealban rengeteget számít a motorerő, ahol tavaly kettős győzelmet ünnepelhetett a Mercedes istállója, de Ricciardo vasárnap mindenképpen szeretne Hamilton és Vettel előtt célba érni. Nem lesz könnyű dolga, de már többször is megmutatta az ausztrál, hogy egyik versenyen sem szabad őt leírni.