Hova sorolható a Sauber a 2018-as Formula-1-es mezőnyben? Mikor az Alfa Romeo főszponzorként, a Ferrari technikai partnerként csatlakozott az istállóhoz, sokan várták, hogy az alakulat a középmezőnybe ugrik. A tesztek alapján aztán elkönyvelték, hogy a Sauber marad az erősorrend utolsó helyén. Hat verseny után viszont az istálló 11 pontjával 9. a konstruktőri táblázatban, megelőzve a Williamst és nem sokkal elmaradva a Haastól és Toro Rossótól. A futamok felén a Sauber pontot tudott szerezni, a gond pilótája szerint az, hogy még mindig nem hiszik el, a top 10 elérhető nagydíjról nagydíjra.
„Barcelonában mindenki azt hajtogatta, hogy ez a pálya nem kedvezhet nekünk, a csapatban mindenki azt gondolta, hogy milyen nehéz lesz” – idézi az F1i.com Marcus Ericssont. A másik C37-tel Charles Leclerc 10. lett az említett versenyen. „Én mondtam nekik, hogy fiúk, nem lehet ilyen gondolatokkal belevágni a hétvégébe, én azt mondom, hogy ott lehetünk, bele tudunk szólni. Nekem ilyen érzéseim voltak Barcelonában.”
„Azután (Monacóban), mielőtt a hétvége elkezdődött, tudtam, hogy ezen a pályán nehéz lesz a dolgunk, mégis azt mondtam megint, hogy ott lehetünk, már a középmezőnybe tartozunk, rendszeresen szerezhetünk pontokat. Ezt a hozzáállást kell elsajátítanunk ahelyett, hogy jaj, ez nehéz pálya lesz. Úgy nem működik.”
„Magabiztosan kell nekivágni a hétvégének, úgy, hogy beleszólhatunk a harcba. Minden hétvégén ez szükséges. Én valamennyi versenyhez így fogok mostantól hozzáállni, az lesz a célom, hogy Q2-be kerüljek, pontokat szerezzek. Azt hiszem, így kell csapatként is működnünk” – adott motivációs leckét a Saubernek Ericsson.