A Formula-1-es versenyhétvégéken jelenleg két eligazítást tartanak. Csütörtökön az FIA – ezalatt Charlie Whiting versenyigazgató értendő – a csapatvezetőkkel találkozik, a témák között pedig az előző verseny problémás kérdései és a pályával kapcsolatos változások szerepelnek. Pénteken, a szabadedzések után egy újabb meetingre kerül sor, ezen az FIA, a pilóták és a csapatmenedzserek üléseznek. Ezek a folytatásaként kerül sor általában a pilóták szövetsége, a GPDA találkozóira. A Formula-1 tavaly azzal kísérletezett, hogy felvételeket tett közé a pénteki eligazításról, köztük néhány emlékezetes jelenetet is. Idén ezek a klipek nem folytatódtak.
Az Autosport szaklap szerint a terv az, hogy a pénteki eligazítás helyett a versenyzők és csapatvezetők csütörtökön egy közös ülésen egyeztessenek Whitingékkal. Érdemes hozzátenni, hogy a második szabadedzések Európában idén egy órával később, 16:30-kor érnek véget, mint a múltban, az eligazításokra ezután kerül sor, megnyújtva a nap programját.
„Jelen pillanatban ez csak egy javaslat, amelyre idén nem fog sor kerülni, hacsak nem akarja mindenki” – mondta az Autosportnak Charlie Whiting. Szavaiból kiderül, két külön találkozóra tulajdonképpen azért nincs szükség, mert az érintettek nem veszik teljesen komolyan: „A fő oka, hogy ezt a javaslatot tettem, egyszerűen az, hogy a csapatmenedzserek találkozóján azért tárgyalunk ki dolgokat, hogy azokat tovább mondják a pilótáknak. Mikor azonban sor kerül a versenyzőkkel való ülésre, nyilvánvalóvá válik, hogy ez nem történt meg, és mindent át kell beszélni újra.”
„Az oka, hogy a versenyzői meeting pénteken van, az edzések első napja után, az az, hogy elmondhassák, ha láttak valamit, például egy pályabíró csinált valamit a pályán. De ennek igazából már nincs semmilyen értéke, mert ha ilyet látnak, amúgy is közlik. Ennél sokkal hatékonyabb kommunikációs rendszerünk van már. Ésszerű változás lenne, és mindenkit megkímélne sok hűhótól” – magyarázta Whiting.