Az időmérő edzés legnagyobb drámájának már a harmadik szabadedzés megágyazott, ahol Max Verstappen, a győzelemre az edzések alapján legesélyesebbnek tűnő Red Bull hollandja a falnak csapódva összetörte autóját, így a csapat szerelőire sietős munka várt a kvalifikációig hátralévő két órában.
Végül azonban nem sikerült időben üzemképes állapotba hozni az autót: bár fizikailag már összerakták az időmérő kezdetére, a beindításkor problémát észleltek a váltóban. Ezt a hibát már nem lehetett egyszerűen kijavítani, váltócsere vált szükségessé, ami azt jelentette, hogy a holland a pole-ért való harcolás helyett kénytelen volt kihagyni a kvalifikációt, és így a mezőny legvégéről fog rajtolni vasárnap.
A legjobb időt ebben a szakaszban csapattársa, Ricciardo futotta, legközelebbi üldözőivel szemben is négytizedes előnnyel. A másik négy kiesőhelyre is színes társaság került: a Toro Rossóval Hartley, a Sauberrel Ericsson, a Williamsszel Stroll és a Haasszal Magnussen. A sorrendre befolyással volt Charles Leclerc Q1 végén történt elfékezése és kicsúszása a Ste Devote bukóterébe, hiszen a sárga zászló miatt többen nem tudtak már javítani körükön.
A Q2 kezdetén a Mercedesek rizikóztak, hiszen mindenki mással ellentétben az ultralágy gumikon hajtottak a pályára – amely itt keményebbnek számít a hiperlágynál –, viszont ezeken nem tudtak elég erős időket futni, még a legjobb tíz közé sem fértek be a 15 állva maradt pilóta közül, így gyorsan vissza is siettek a bokszba a leglágyabb keverékekért. Szerencséjükre Hamilton és Bottas is sárga zászló nélküli, tiszta kört tudott futni, ami végül a 4. és az 5. legjobb időt érte számukra.
Az élen ezúttal is Ricciardo végzett, tovább faragva a pályacsúcson, bár a Ferrarik most közel kerültek hozzá 1-2 tizedes elmaradással. Az edzéseredmények után némi meglepetésre a két Force India jutott tovább a 6-7. helyen, mögöttük Alonso, Sainz és Gasly könnyebbülhetett még meg. Ezen a ponton búcsúzott viszont az időmérőtől Hülkenberg, Vandoorne, Szirotkin, Leclerc és Grosjean – utóbbi még három rajthelyes büntetést is kap majd barcelonai balesetéért.
Ricciardót a Q3 kezdetén sem lehetett megfogni, az ausztrál tovább folytatta a Red Bulltól régóta nem látott időmérős dominanciát és 1:10,810-es körrel állt az élre. Mindenki más legalább négy tizedre elmaradt tőle, és a második hely sorsa ekkor izgalmasabbnak tűnt, hiszen Hamiltont, Vettelt és Raikkönent mindösszesen 5 ezredmásodperc választotta el egymástól. A második körök során Vettel nagyobbat, Hamilton csak kisebbet javított, így a német előreugrott az első sorba Ricciardo mellé, aki mindenki számára érinthetetlen volt ezen a napon. Az ausztrál egyetlen korábbi pole-ját is Monacóban szerezte 2016-ban, akkor viszont egy bokszutcai hiba miatt lecsúszott a győzelemről.
A finnek 2-2 tizeddel maradtak el csapattársuktól, Raikkönen 4., Bottas 5. lett. Ocon felállhat a harmadik sorba a Force Indiával, Alonso pedig 7. helyet szerzett monacói visszatérésén, s maga mellé megkapja honfitársát, Sainzt a vasárnap 15:10-kor rajtoló futamra.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:10.810 | |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:11.039 | 0.229 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:11.232 | 0.422 |
4 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:11.266 | 0.456 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:11.441 | 0.631 |
6 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:12.061 | 1.251 |
7 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:12.110 | 1.300 |
8 | Carlos Sainz | Renault | 1:12.130 | 1.320 |
9 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:12.154 | 1.344 |
10 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:12.221 | 1.411 |
Q2 | ||||
11 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:12.411 | 1.133 |
12 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1:12.440 | 1.162 |
13 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes | 1:12.521 | 1.243 |
14 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:12.714 | 1.436 |
15 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:12.728 | 1.450 |
Q1 | ||||
16 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:13.179 | 1.166 |
17 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:13.265 | 1.252 |
18 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:13.323 | 1.310 |
19 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:13.393 | 1.380 |
20 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | - | - |