DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Bizakodó bikák Monaco utcáin

Nagyon úgy néz ki, hogy a riválisok és az elemzők nem hiába tartották a Red Bullt a Monacói Nagydíj legfőbb esélyesének, az energiaitalosok a csütörtöki edzésnap mindkét tréningjén meggyőzően teljesítménnyel vitték a prímet.

Nagyon úgy néz ki, hogy a riválisok és az elemzők nem hiába tartották a Red Bullt a Monacói Nagydíj legfőbb esélyesének, az energiaitalosok a csütörtöki edzésnap mindkét tréningjén meggyőzően teljesítménnyel vitték a prímet. Daniel Ricciardo, a gárda zászlóvivője hisz abban, hogy megszerezheti a pole-pozíciót – ami, mint tudjuk – a csikicsuki pályán már félgyőzelemnek számít.

„Oda kell figyelni rájuk! Az autójuk nagyon jó a lassú és kanyargós részeken! Mivel ez egy lassú pálya, itt nem lesz hátrány számukra a gyengébb erőforrás!” Ilyen és ehhez hasonló figyelmeztetéseket hallhattunk Hamiltontól, Vetteltől és mindenki mástól is a Monacói Nagydíjra előkészületei során, csütörtökön pedig bizonyítékot is kaptunk arra, hogy a jóslatoknak valószínűleg van alapja. Ugyan a Red Bull egy jókora adag szerencse, valamint Daniel Ricciardo káoszfutam-érzékenysége révén már nyert egy futamot Kínában, minden jel arra utal, hogy Monaco utcáin, az idény talán legfényűzőbb futamán saját erejükből is elpáholhatják a Ferrarit és a Red Bullt.

Ricciardo az első edzésnapon – amelyet kizárólag itt, a hagyományoknak megfelelően csütörtökön bonyolítanak – mindkét gyakorlást uralta, a csapat örömét ráadásul fokozta, hogy mindkétszer a csapattárs Max Verstappen végzett a 2. helyen. Nem túlzás kijelenteni, hogy az ausztrál őrült tempót diktált: az első tréningen 1:12,126-nál állította meg a stoppert, délután viszont – egyedüliként – 1:12 alá ment, legjobbja 1:11,841 volt, ami új pályacsúcs a hercegségben. Emlékeztetőül: Kimi Räikkönen tavaly 1:12,178-as körrel csípte meg a pole pozíciót. „Próbálkoztunk és egyelőre minden jónak tűnik” – mondta Ricciardo. „Holnap szabadnap, amikor szerintem a többieknek lesz idejük felkészülni, így szerintem szombaton már szorosabb lesz a csata. Biztos vagyok benne, hogy aznap már mindhárom nagy csapat 1:11-es köröket produkál majd, így nagy csatára számítok. Úgy gondolom, hogy ma egészen jó mércét sikerült produkálnunk, ez pedig jól mutatja a törekvéseinket. Ez nem más, mint a pole-pozíció és egy domináns győzelem.”

Semmi kétség, a tempójavulás a Pirelli által élesben, első ízben itt bevetett hiperlágy keverékű abroncsoknak is köze volt. A pályán szemlátomást több volt a gumitörmelék, mint eddig bármikor, a köridő javulása viszont jól szemlélteti, hogy az olasz gyártó eddigi leggyorsabb portékáját dobta piacra. „Nagyon jók ezek a gumik és számomra meglepő módon 3-4 jó kört is ki lehet sajtolni belőlük. Ez azt mutatja, hogy tényleg nem igazi kvalifikációs abroncsokról van szó. Úgy gondolom, hogy nagyon jó, hogy a Pirelli elhozta ide ezt a keveréket” – fogalmazott az új gumitípusról a nap legjobbja. Verstappen 0,194 másodperccel maradt csak el Ricciardótól és megúszott egy büntetést is.

A holland az első tréningen a Ste. Devote-nál elfékezte magát, a menekülőzónában kötött ki, ahonnan tolatva próbált visszaevickélni a pályára, miközben az egyik Ferrari közelített: bár vizsgálatot indítottak a veszélyesnek tűnő manőver miatt, a sportfelügyelők végül nem szankcionálták az esetet. A balhés év eleji időszakát Barcelonában egy dobogós helyezéssel lezáró ifjonc a második gyakorláson picit megcsípte Romain Grosjean Haas-Ferrarijának hátulját is a hajtűkanyarnál. „Az autó az első pillanattól kezdve nagyszerűen működik, nem volt semmilyen gondunk a beállításokkal. Ez mindig nagy segítség az ilyen városi pályákon. Biztos vagyok benne, hogy tudunk még javulni. Hogy milyen a hiperlágy keverék? Jó. Tapadós. Tetszik nekem!” – sommázott a nap végén Verstappen.

vettel1



A bikásokhoz a tavalyi győztes, Sebastian Vettel járt a legközelebb, ám a Ferrari pilótája meglepően nagy, 0,572 másodperces hátránnyal zárt. A német nem gyulladt be túlságosan a Red Bullok a tempójától: „Már korábban is láthattuk, hogy a tempójuk péntekenként mindig picit erősebbnek tűnik, így majd meglátjuk, hogy mit hoz a hétvége hátralevő része. Úgy gondolom, hogy szoros lesz a csata, amelynek végkimenetelével kapcsolatban egyelőre még tippem sincs” – mondta a vb-tabella 2. helyén állomásozó versenyző, aki 0,123 másodperccel szorította a 4. pozícióba legfőbb vetélytársát, a vb-éllovas Lewis Hamiltont.

Mivel a Mercedes tavaly mélyponton volt Monacóban, a brit az előző két futamon aratott győzelmei ellenére is borúlátóan érkezett a hercegségbe, ám az első edzések után egy fokkal bizakodóbbnak mutatkozott. „Számítottam rá, hogy a Red Bullok itt erősek lesznek, ma pedig ez be is bizonyosodott. Nekünk voltak nehézségeink, de szerencsére nem egészen sötétben tapogatózunk, most sokkal jobb a helyzetünk, mint tavaly. Akkor katasztrofális volt a helyzetünk, most viszont közelebb vagyunk a Red Bullhoz és a Ferrarihoz. Annyi biztos, hogy sokat kell javulnunk, ha a győzelemért akarunk harcolni” – mondta Hamilton, aki egyelőre óvatos a hiperlágy gumikkal kapcsolatban: „Jók ezek a gumik, de nem tartanak túl sokáig. Hogy hányt kört bírnak? Nálam talán hatot! Nem feltétlenül ez a legjobb versenygumi, hiszen legalább tízszer kéne kiállnom a futam során!”

A középmezőnyben egyelőre a Renault és a McLaren-Renault diktálja a tempót, a pakk élén NIco Hülkenberg végzett. A német és csapattársa, Carlos Sainz közrefogta a McLaren-tandemet, Stoffel Vandoorne-t és Fernando Alonsót. A kétszeres világbajnok spanyol monacói szereplése különösen érdekes: tavaly kihagyta a korona gyémántjának számító futamot az Indy 500 miatt, 2016-hoz képest ráadásul a hiperlágy abroncsok és a technikai fejlődés révén felgyorsított autó volánja mögé kellett beülnie a valószerűtlenül szűk pályán. „Sajnos az első edzések a fékekkel kapcsolatos gond miatt csak keveset tudtam autózni, de a második tréningre a srácok remek munkával helyrehozták az autómat.

Biztos vagyok benne, hogy a folytatásban jobbak leszünk, de egyelőre sajnos nem vagyok eléggé magabiztos. A harmadik szabadedzésen minél több kört kéne megtennem, a pálya is sokat fog változni addig. Szerintem az időmérőn két vagy három másodperccel is gyorsabbak leszünk, ehhez pedig alkalmazkodni kell. Ezen a futamon az eredmény 99 százaléka az időmérőn dől el, így csak reménykedni tudok abban, hogy jól fogunk szerepelni szombaton” – mondta Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: