A csapatok és a száguldó cirkusz tulajdonosai közötti szerződés a 2020-as szezon vége után jár le, s már most tárgyalnak az esetleges változtatásokról. Az új tulaj, a Liberty Media igazságosabbá akarja tenni a sportágat, a kisebb istállóknak kedvezne a költségvetési sapka bevezetésével és a pénzdíjak elosztásának átalakításával.
A nagyok ugyanakkor egyáltalán nem örülnek ennek a törekvésnek, így a Mercedes és a Ferrari sem. Legutóbb a Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli igazgatója, az osztrák Niki Lauda fogalmazta meg aggályait.
„Nyilvánvalóan a nagycsapatok korlátozásáról van szó. Megvan rá a lehetőség, ha a változtatások rossz irányba mennek el, egyik vagy másik ilyen istálló ki fog szállni a sorozatból” – fogalmazta meg a burkolt fenyegetést Lauda.
A Liberty már több lépést is tett, hogy átszabja az F1-et, a vállalat másik célja, hogy családbarátabbá tegye a sportágat. Változtatott a tévéközvetítéseken, nagyobb hangsúlyt fektet a közösségi média használatára, s száműzte a rajtrácslányokat, akiket gyerekekkel váltottak ki. Az autók is más külsőt kaptak a bevezetett „glória” miatt.
„A halo-rendszer a legrosszabb dolog, amit valaha a Formula-1 ellen elkövettek. Azt sem értem, miért űzték el a rajtrácslányokat. Az isten szerelmére, nem voltak meztelenek! Ausztráliában például a helyi tradíciók szerint öltöztek fel” – folytatta a kritikák sorát a legenda.