DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Vettel szerint kijátszható a VSC-szoftver

A Ferrari négyszeres F1-es világbajnoka úgy véli, sokkal jobb rendszerre lenne szükség, mert így a pilóták „csalhatnak”. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója nem érti, miről beszél a német.

Sebastian Vettel a rajt után feljött a második helyre a Formula-1-es Spanyol Nagydíjon, s ezt a pozíciót egészen addig őrizte, amíg a virtuális biztonsági autós fázis alatt ki nem állt kerékcserére. A német a leintés után úgy fogalmazott, nem volt opció számukra a pályán maradás, később azonban egy másik aspektusára is felhívta a figyelmet a történteknek, a Ferrari versenyzője szerint ugyanis ki lehet játszani a VSC-szoftvert, amely meghatározza a pilótáknak, milyen tempóban közlekedhetnek ez idő alatt.

vettel-2018-barcelona-dppi-1



„Mindenki számára ugyanaz a helyzet, de az FIA olyan rendszert biztosít számunkra, amely egy delta-időt autózhatunk és talán 40 százalékkal vissza kell lassítanunk, de szerintem mindenki tisztában van vele, hogy gyorsabban is lehet menni a VSC-fázisok alatt azzal, ha utat spórolunk meg” – idézi Vettelt a Motorsport.com szakoldal. „Szóval szerintem olyan rendszer kellene, amelyben nincs ilyen kiskapu, mert emiatt nevetséges íveket kell követnünk, és mindenki ezt csinálja, szóval ez nem egy titok. Szerintem a sportunknak jobb szoftvert kellene biztosítania számunkra, amellyel nem lehet extra teljesítményre szert tenni így.”

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója nem tud ilyen kiskapuról: „Őszinte leszek, nem tudom, miről beszél. A VSC számára van egy beállítás az ECU-ban, amely 30 százalékkal lassabb egy gyorskörnél. A pilótáknak ehhez kell tartaniuk magukat. Ezt 50 méterenként méri a rendszer a teljes pályán, és megad egy pozitív vagy negatív értéket. 50 méterenként jelzi, hogy pluszban vagy mínuszban vagy-e az időhöz képest. Lehetnek mínuszban, azaz gyorsabbak a megadott időnél, ha az egyes pályabírói szektoroknál és az első safety car-vonalnál pozitív az érték. Ha valaki lassabban megy, de nullára hozza ki addig a pontig, az sem számít. Ha 50 méterenként mérjük ezt, akkor abszolút minimális lehet az előny, amit az eltérő ívekkel szerezni lehet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: