Nem sokáig húzta az időt Romain Grosjean a második szabadedzés elején, gyakorlatilag ahogy zöldre váltott a lámpa, már ki is jött, egy felvezető kör után pedig rögtön egy mért kört is teljesített – mögötte a többiek is hamar megkezdték a munkát, nem sokáig ültek a pilóták a bokszban. Grosjean lendülete azonban nem tartott sokáig, jó öt perc telt el a gyakorlásból és a francia már ki is csúszott, méghozzá annyira, hogy bele is ragadt a kavicságyba, igaz, később vissza tudott még térni.
Az első edzésen látott „beremegések”, csúszkálások egyébként ezúttal is folytatódtak, a Grosjean kicsúszása miatti néhány perces szünet után mindenki alatt mozgott az autó, még Lewis Hamilton alatt is nagyon elindult a Mercedes, de a világbajnok valahogy még meg tudta menteni a helyzetet. Hamilton azért hamarosan úrrá lett az ügyön és egy 1:18,2-es idővel átvette a vezetést Max Verstappentől, majd a holland elé befért a délelőtt értékes időt vesztő Ricciardo, illetve Bottas is. Összességében jóval szorosabb volt az élmezőny, mint az első gyakorláson és ez akkor is így maradt, amikor megérkeztek az első igazán komoly idők – a Ferrarik voltak némi lemaradásban, de a Red Bull tartani tudta a Mercedes tempóját.
A gyakorlás közepén Kimi Raikkönen is kicsúszott a sóderágyba, de Grosjeannal ellentétben neki szerencséje volt és elgurult a fűig, így vissza tudott térni a pályára. Ezt követően aztán a technikával is gond akadt a finn autójánál: nagyon csúnya hang hallatszott a Ferrari-motorból és a pilóta szép lassan elgurult vele a bokszig – ott aztán kiszállt és többet már nem is ült vissza, vad tanakodásba, majd szerelésbe kezdtek a maranellóiak.
Eddigre egyébként nagyjából beállt már a mezőny, mindenki megfutotta a maga gyors körét és ezt követően már nem is történt változás, megkezdődtek a versenyszimulációk, elmaradtak a hibák és nem javultak a köridők – Hamilton bő egy tizeddel zárt az első helyen Ricciardo előtt, nagyjából három tizedet kapott Verstappen, a többiek közé beférő, de "halk" edzést teljesítő Vettel és Bottas, míg az említett Raikkönen egy lépéssel hátrébb, közel hattizedes hátránnyal zárt. A többiek nem fértek be egy másodperc alá, de a visszatérő Grosjean javítani tudott és feljött hetediknek, mögötte csapattársa, Magnussen végzett, így kijelenthető, hogy az „európai” frissítésekkel együtt is a középmezőny elején van a Haas – nem ment még rosszat a McLaren és a Force India sem, a Renault-nak viszont egyelőre nem igazán jött be Barcelona. És hogy ki van a sor végén? A Williams…
A hajrában még Leclerc kicsúszása és Perez félreállása borzolta a kedélyeket, a mexikói autóján a csapat rosszul rögzített egy kereket és ahogy észrevette, lelassított és lehúzódott. Érdekesség: Hamilton ideje nem volt olyan jó, mint Bottasé délelőtt, nem javultak a köridők a második edzésre.
A második szabadedzés végeredménye:
Hely | Pilóta | Csapat/motor | Köridő | Különbség | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m18.259s | - | 39 |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m18.392s | 0.133s | 41 |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m18.533s | 0.274s | 39 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m18.585s | 0.326s | 34 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m18.611s | 0.352s | 39 |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m18.829s | 0.570s | 16 |
7 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m19.579s | 1.320s | 24 |
8 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m19.643s | 1.384s | 39 |
9 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m19.722s | 1.463s | 32 |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m19.962s | 1.703s | 28 |
11 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m20.024s | 1.765s | 38 |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m20.035s | 1.776s | 35 |
13 | Nico Hülkenberg | Renault | 1m20.183s | 1.924s | 43 |
14 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m20.373s | 2.114s | 32 |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m20.501s | 2.242s | 37 |
16 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m20.514s | 2.255s | 29 |
17 | Carlos Sainz | Renault | 1m20.672s | 2.413s | 31 |
18 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m21.265s | 3.006s | 34 |
19 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m21.556s | 3.297s | 35 |
20 | Szergej Szirotkin | Williams/Mercedes | 1m22.060s | 3.801s | 36 |