Kicsit sem vált be a Williams idei aerodinamikai filozófiája, amely elsősorban arról szólt, hogy a Mercedes-motor ereje mellé sikerüljön kiváló kanyarsebességet is varázsolni, áldozva az egyenesekben produkált tempó oltárán. Ennek azonban csak az egyik felét sikerült megvalósítani: a csúcssebességet tekintve utolsók voltak Kínában, csak éppen a kanyarban is nagyon lassúnak bizonyultak.
"Elég sokat elvesztettünk abból, ami az erősségünk volt, de nem sikerült eleget javítani azon, ami a gyengeségünk" - mondta erről egyszerűen a csapat pilótája, Lance Stroll. "Ráadásul a kezelhetőséget tekintve sincs meg az, amit kerestünk a téli változtatásaink során. Az egyenesekben mutatott tempónk nagyon jó volt még tavaly, főleg a versenyen, lehetett előzni, vagy éppen tartani a pozícót. Most nem ez a helyzet és a kanyarsebességünk sem lett olyan, mint akartuk."
"Változott az ideológiánk, de azt persze senki sem gondolta, hogy teljesen felborul ez az egyensúly, inkább talán azt, hogy kiegyenlítődik" - tette hozzá csapattársa, Szergej Szirotkin a csúcssebesség-kanyarsebesség tengelyről. "Nem azt mondom, hogy veszteni akartunk az egyenesben, de azt tudtuk, hogy nem mi leszünk a leggyorsabbak. Viszont nyilvánvaló, hogy amit cserébe akartunk, azt nagyon nem kaptuk meg."
Az autó mellett mással sem elégedettek most a csapatnál, nagyon mélyre került az F1 történetének egyik legsikeresebb csapata...