A verseny kiegyenlítése érdekében az IndyCarban 2018-ban kötelező azonos aerodinamikai csomagot használni – ez lépés az egyforma autók irányába, habár bizonyos területeken, mint a felfüggesztés, továbbra is lehetőség van a fejlesztésre. Az újdonságnak köszönhetően az első versenyeken, mint St. Petersburg vagy Phoenix, drámaian megnőtt az előzések száma. Az F1 amerikai istállója, a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner szerint azonban a királykategóriának – ahol a tavalyi szabályváltozások óta lecsökkent az előzések mennyisége – nem szabad a tengerentúlról példát vennie:
„Az F1-nek nem szabad az egyforma autók irányába elmennie. Ha ez történne, az az F1 végét jelentené. Ez a motorsport csúcsa, a technológiai még mindig rendkívül fontos. Nagyon vigyáznunk kell, nehogy lebutítsuk az F1-et. Azt hiszik, hogy az embereket az ilyesmi nem érdekli, de valójában sokan kíváncsiak a technológiára, nem csupán a versenyzésre. Az F1 egy megfelelő terep arra, hogy kirakatba tegyük a technológiát” – mondta a motorsport.com-nak Steiner.
„Inkább hozzáférhetővé kell tennünk, és akkor legalább az emberek megismerik, mi van a háttérben. Ez az egyik célunk, ezért nem szabad lebutítani az F1-et, mint az IndyCart, mert akkor GP1-gyé válik, annak pedig tudjuk, mi lesz vége. Jó az IndyCar, de nem arra kell összpontosítanunk, hogy ők mit csináltak, hanem magunkra, és a mi sportunkat kell jobbá tennünk.”
Steiner kiemelte, nem szabad teljesen sem elzárkózni az IndyCartól és más sorozatoktól: „Beszélni lehet velük, hiszen abból mindig tanulunk. Aki nem beszél, az sosem tanul semmi újat. Személy szerint sosem ártott nekem, ha beszélgettem valakivel, akár az IndyCarból, a tapasztalatairól. De ez nem azt jelenti, hogy valaki más mondja meg, mit csináljunk, okos emberek vannak az F1-ben, és tudjuk, merre kell tartanunk.”