A Reuters hírügynökség információi szerint a Liberty Media, a Formula-1 tulajdonosa egy helyi partnerekkel közös vállalkozáson gondolkozik Kínában, hogy terjeszkedjen az ország nagyrészt kiaknázatlan piacán. Olyan cégekkel folytattak tárgyalást, mint a spanyol labdarúgó-bajnokság, a La Liga jogtulajdonosa, a DDMC, vagy az Internazionale futballklub gazdája, a Suning.
A Kínai Nagydíjat 2004 óta rendezik meg Sanghajban, a sportág közönsége folyamatosan nő, de a világ legnagyobb országa 1,3 milliárd lakossal még mindig óriási potenciált hordoz. Ezért a terv irodát nyitva az országban, amely önálló marketing-, licensz- és médiarészleggel rendelkezik.
„Tulajdonképpen azt fogjuk tenni, hogy hasonló struktúrát építünk fel, mint amilyennel Londonban rendelkezünk” – mondta a Reutersnek Sean Bratches, az F1 kereskedelmi ügyvezetője. Lesz egy vezetője a marketingnek, a licensznek, a médiajogoknak, a szponzorációnak, a digitális felületeknek és így tovább. Ez jelentősen aktivizálni fogja a márkát.”
A vállalkozás segíthet fellendíteni a kínai versenyzőutánpótlást, melynek hosszabb távú eredményeként először szerepelhet kínai pilóta a Formula-1-ben. De Bratches elismerte, a lehetőségek között van az is, hogy évek múltán egy második nagydíjat rendezzenek az országban.