Amikor a Kínai Nagydíj utolsó harmadában Max Verstappen egy rosszul felmért előzés közben kiforgatta Sebastian Vettelt a 14-es kanyarban, a mögöttük érkező Kimi Raikkönennek és Lewis Hamiltonnak ki kellett kerülnie a két autót. Pillanatnyi idő alatt kellett mérlegelniük és dönteni, melyik irányba kerülik ki a Red Bullt és Ferrarit.
„Nem kérdés, aggódtam, hogy nekik fogok menni, különösen, hogy éppen azon voltak, hogy irányba álljanak. Arra gondoltam, hogy ott maradhatok. De végül biztonságban túljutottam” – mondta az Autosport lapnak Hamilton. Felidézte, hogy míg Raikkönen a belső, ő a külső ívet választotta. „A kanyarcsúcspont felé tartottam, és ott láttam, hogy mind a ketten szemben állnak velem. Ekkor átfutott az agyamon, hogy Kiminél szűkebben nem tudok elfordulni, ezért inkább a bal oldalt választottam.”
A friss gumikon támadó Verstappennel Hamilton a futam utolsó fázisában háromszor is összetalálkozott. Előbb a holland a 7-es kanyarban sikertelenül próbálkozott ellene – el is hagyta a bukóteret –, néhány körrel később újra utolérte, és megelőzte a britet. A Vettellel való ütközés után újra Hamilton került előbbre, de Verstappen újra felzárkózott és előzött. Mivel azonban 10 másodperces időbüntetést kapott, a végeredményben így is a negyedik helyezett Hamilton mögött szerepel.
„A 8-as kanyarban több lehetősége lett volna előzni, de a 7-es kanyarnak piszkos a külső íve” – idézte fel az első próbálkozást Hamilton. „Egy nagyon gyors és hosszú kanyar. Nem hiszem, hogy bármelyik élversenyző megpróbálta volna valaha ott a külső ívet. Nem is láttam, normál módon kanyarodtam. Amikor megnézem a visszajátszást, nem igazán értem, mit csinált ott, de nem az én problémám.”
„És igen, természetesen megköszönhetem neki, ahogyan versenyez. Emiatt ugyanis nem vesztettünk túl sok pontot ma” – tette hozzá a címvédő bajnok. Ha Verstappen kiegyensúlyozottan vezet, minden bizonnyal ő és Vettel is a Ferrari előtt végzett volna, ehelyett a brit bajnoki lemaradása 17-ről 9 pontra csökkent.