DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Ricciardo kénytelen örülni a 6. helynek

Bár egy zavartalan napon frusztráló eredménynek számítana, hogy a három élcsapat hat pilótája közül a legrosszabb pozícióban zárt, Daniel Ricciardo tudja, hogy Sanghajban ennek alternatívája az utolsó hely lett volna számára.

Tegyük hozzá, a Red Bullról már az edzések alapján is úgy tűnt, hogy egy lépés lemaradásban van a Mercedes és a Ferrari mögött, ezek után pedig úgy kellett a csapatnak Daniel Ricciardo elfüstölt motorja a szombat délelőtti gyakorláson, mint az Eau Rouge-ba a sikán. Az összetett hibriderőforrások idejében mindig rizikós, ha a harmadik szabadedzést követően kell egy szerelőgárdának nekiveselkednie a cserének, és többször is láttunk már rá példát, hogy erre nem volt elég az időmérő kezdetéig hátralévő két óra. A Milton Keynes-iek azonban önmagukat is meglepve még éppen időben elkészültek, így a Q1 végén mégis a pályára gördülhetett Ricciardo, ami megmentette a hétvégéjét.

ricciardo_1



„Örülök, hogy egyáltalán kihajthattam az időmérőn, és nagy köszönettel tartozok a szerelőknek a nagyszerű munkáért” – mondta az ausztrál. „Azt hiszem, jó párszor megjavították már a saját gyorsasági rekordjukat a motorcseréknél, és most ismét megtették. Amikor elkezdődött az időmérő, szóltak, hogy készülődjek, de valójában nem hittük, hogy sikerülni fog. Én sem számítottam rá, hogy kihajthatok, de készenlétben álltam, és izgatott voltam, amikor végül megtehettem. Nem a szerelők hibája volt, ami délelőtt történt, de mégis rájuk nehezedett a nyomás, hogy időben betegyék az új motort az autóba.”

A történtek után már az sem frusztrálta túlságosan, hogy a Red Bull a Ferrariktól 7-8 tizedet, a Mercedesektől pedig nagyjából két tizedet kapva csak a harmadik rajtsorba szorult, ő pedig csapattársa, Max Verstappen mögül, a hatodik rajthelyről kezdheti majd meg a vasárnapi Kínai Nagydíjat.

„Végül elég szorosan alakult minden, bár a legjobb hatos végén zártam, ami nem ideális. Viszont ha figyelembe veszünk mindent, ami történt, akkor nem nevezhetem ezt egy rossz délutánnak. Az előttünk állók mind lágy gumikon rajtolnak, én és Max azonban az ultralágyakon, szóval a stratégiának egész biztosan nagy szerepe lesz – ezáltal pedig remélhetőleg feljuthatunk a dobogóra” – helyezett kilátásba Ricciardo egy olyan eredményt, ami az idei első két futamon még nem jött össze a csapatnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: