Míg Ausztráliában mindkét versenyző bejutott a Q3-ba, addig Bahreinben csak Magnussennek sikerült ez a bravúr. Most fordult a kocka, és az amerikai gárda francia versenyzője tudta csak beverekedni magát a legjobb tíz közé. Grosjean, aki egyébként elégedett az eredménnyel, közel két másodperces hátrányban volt a győztes Sebastian Vettel mögött.
„Ma reggel problémánk volt a 'brake by wire' fékrendszerrel, de a csapat nagyszerű munkát végzett az autó összerakásával” – idézi a francia dicsérő szavait a csapat hivatalos honlapja. „Sok munka volt az autóval, a mérnökök sokat változtattak az éjszaka során a beállításokon, hogy jobban érezzem magam az autóban, ami ma meg is lett. Ezért nagyon hálás vagyok. Örülök, hogy továbbjutottam a Q3-ba, de az ott elért helyezésünk nem a legjobb. Az utolsó körben nem volt meg a tapadásunk, ami az edzés korábbi szakaszában igen. Elemeznünk kell a dolgokat, hogy megértsük, miért volt ez.”
Grosjean azt is elárulta, hogy mi lesz a vasárnapi futam során a legfontosabb. „Holnap az első etap lesz a kulcs. Ultralágyakon rajtolunk, és mindenki mögöttünk a jobb, lágy gumikon fog indulni, de meg tudjuk majd csinálni.” Dán csapattársa is nyilatkozott, aki ugyan nem örült az eredménynek, – másfél századra maradt le az első tízestől –, összességében talán mégis ő van a jobb helyzetben.
„Csalódást keltő, hogy nem jutottunk a Q3-ba. Rossz volt a kivezető köröm, és ezekkel a gumikkal, ezen a pályán nagyon kevés az az idő, amikor működésre tudjuk fogni őket. Ha nem tudjuk tökéletesen felmelegíteni az abroncsokat, akkor sok teljesítményt veszítünk. Ennek tetejében még csak nem is volt tökéletes a kör. Úgy gondolom, hogy a 11. pozíció talán nem olyan rossz időmérős helyezés. Szabadon dönthetünk arról, hogy milyen abroncsokon indulunk, ez pedig bónusz. Az autó nagyon jó, ha holnap is így marad és jó versenyünk lesz, akkor biztos vagyok benne, hogy szerezhetünk néhány pontot” – zárta bizakodóan Magnussen.