DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Bottas: Minél puhább a gumi, annál nagyobb a baj

Valtteri Bottas számára ismerős lesz a felállás a Kínai Nagydíj rajtrácsán, hiszen egy hete Bahreinben is a harmadik pozícióban tanyázva látta maga előtt a két Ferrarit. Vajon most mire megy ellenük?

A Mercedesnek és a Ferrarinak megvolt a kellő tempóelőnye ahhoz, hogy a sanghaji időmérő második szakaszában az ultralágy helyett a lágy gumikon fussák meg a gyorskörüket, ezzel garantálva, hogy ne a valószínűleg csak néhány körös élettartamú lila oldalfalúakon kelljen rajtolniuk a versenyen. Viszont a szombaton látottak alapján biztosnak tűnik, hogy a brackley-iek vasárnap is igyekeznek majd kerülni az ultralágyakat, hiszen az időmérőn ezeket használva tűnt  ki leginkább a lemaradásuk a Ferrarihoz képest.

„Mi is meglepődtünk. Még nem igazán tudjuk a pontos okát, de gyorsabbak voltak nálunk, különösen az ultralágyakon” – beszélt a Ferrari tempófölényéről Bottas. „Idén már kirajzolódott az a tendencia, hogy a keményebb gumikon versenyképesek vagyunk, de minél lágyabbra váltunk, annál kevesebbet tudunk kihozni belőlük. Ezen tehát még dolgoznunk kell, viszont nem csak ezen múlt: úgy tűnik, az autójuk is nagyon egyben van, és eddig egész hétvégén gyorsak voltak.”

Vasárnapra várhatóan emelkedni fog a hőmérséklet Sanghajban, ahol eddig igencsak hűvös időben kellett köröznie a mezőnynek, de ahogy csapattársa, úgy Bottas számára sem egészen egyértelmű, milyen feltételek mellett lenne a legjobb esélyük elcsípni az első rajtsort elhódító Kimi Raikkönent és Sebastian Vettelt.  

„Ez még egy nagy kérdőjel. Nem tudjuk, hogyan fog ez ránk hatni, még nem vezettünk melegebb körülmények között, de nem érzem, hogy nagy előnyünk vagy hátrányunk származna belőle. De legalább a lágy gumikon rajtolok, mint az első négyesből mindenki” – zárta a háromszoros futamgyőztes finn.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: