Leereszkedett a nap, felkapcsolódtak a reflektorok, felcsendült az F1 új intrózenéje és máris tetőfokukra hágtak az izgalmak a Bahreini Nagydíj időmérőjén, ahol már a Q1 is bőségesen hozott fordulatokat és váratlan eseményeket.
A leggyorsabbnak itt a Ferrarik bizonyultak, akik az edzésidőkhöz képest jelentősen gyorsulva már itt a pályarekord közelébe értek, s a jobb időt Kimi Raikkönen futotta közülük. A Mercedesek és a Red Bullok néhány tizedre követték őket, és úgy tűnt, hogy a három élcsapat számára minden simán alakul az első 18 perces periódusban, mígnem Max Verstappen árnyalatnyival lecsúszott az ívről a 2-es kanyar kijáratánál, kicsúszott a kezei közül az irányítás, a következő pillanatban pedig már a falban találta magát és autóját, a rádióban kisípolósakat szitkozódva. Verstappennek elég jó ideje volt ugyan a továbbjutáshoz, ám az időmérő itt véget ért számára, amivel a 15. helyre rangsorolódott.
Piros zászló érkezett, és csak néhány perc maradt az utolsó körök megfutására, amiben az élmezőnyön kívül mindenki részt vett. A McLarenek is kiesésveszélybe kerültek, főleg miután a két Toro Rosso-Honda is erősebb időt futott náluk, és Fernando Alonso végül konkrétan nulla hajszállal úszta meg, hogy ne kerüljön az öt leglassabb közé. Romain Grosjeannal ezredre azonos időt futottak, így csupán az döntött közöttük a továbbjutás és a kiesés sorsáról, hogy Alonso jegyezte fel előbb az időeredményt. A melbourne-i remek eredményt így megismételni nem tudó Grosjean a zűrös felvezető körére panaszkodott, de hallhattunk még elégedetlen rádióüzeneteket rajta kívül is: Charles Leclerc önmagát jellemezte „hülyeként”, amikor magát túlvállalva kipördült, így csatlakozott csapattársával és a két Williamsszel a búcsúzók közé.
A Q2-ben aztán Hamilton hívta fel magára a figyelmet: öt rajthelyes büntetésének tudatában mindenki mással ellentétben szuperlágy helyett lágy keveréket használt, és így is csupán egy tizeddel maradt el a szakasz legjobb idejét megfutó Vettelnél. Mivel a Q2-es legjobb időkért felelős gumikkal kell elrajtolnia vasárnap a legjobb tíz helyezettnek, így Hamiltonnak eltérő stratégiája lesz a versenyre.
Verstappen hivatalosan csak itt esett ki az időmérőről, együtt Vandoorne-nal, Alonsóval, Perezzel és Hartley-val. A Toro Rosso új-zélandija csak alig egy tizeddel maradt le a Q3-ról, bejutott viszont oda csapattársa, Pierre Gasly, amivel a faenzai istálló és a Honda együttesen adott fricskát a McLarennek.
A Q3-ban aztán az első gyorskörök után ismét Raikkönen ragadta magához a kezdeményezést: alig egy tizeddel gyorsabb volt Vettelnél, ami talán épp abból származott, hogy a német kissé szélesen fordult be az utolsó kanyarba. Hamilton, Bottas és Ricciardo kevéssel mögéjük soroltak be, és ilyen felállásban érkezett el az időmérő fináléja...
...ahol aztán az élmezőnyből csak Vettel és Bottas tudtak javítani. Vettel átugrotta a csapattársát, ezzel 2007 után a Ferrari első bahreini pole-ját szerezte, a csapat pedig első rajtsoros indulásnak örülhet. Bottas átugrotta csapattársát, így harmadik lett, Hamilton negyedik helye pedig kilencedikké változik majd a rajtrácson. Ricciardo lép így fel a második sorba, Gasly pedig a Honda-motor visszatérés óta egyik legjobb eredményét produkálva a rajtrács ötödik helyére állíthatja majd fel a Toro Rossót. A legjobb tízest Magnussen, Hülkenberg, Ocon és Sainz egészíti ki.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:27.958 | |
2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:28.101 | 0.143 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:28.124 | 0.166 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:28.220 | 0.262 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:28.398 | 0.440 |
6 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:29.329 | 1.371 |
7 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:29.358 | 1.400 |
8 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:29.570 | 1.612 |
9 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:29.874 | 1.916 |
10 | Carlos Sainz | Renault | 1:29.986 | 2.028 |
Q2 | ||||
11 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:30.105 | |
12 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:30.156 | |
13 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:30.212 | |
14 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1:30.525 | |
15 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | ||
Q1 | ||||
16 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:30.530 | |
17 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:31.063 | |
18 | Szergej Szirotkin | Williams-Mercedes | 1:31.414 | |
19 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:31.420 | |
20 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:31.503 |