Verstappen Q1-es balesete nemcsak a kicsúszás helye – a 2-es kanyar kijárata – miatt volt különös, hanem azért is, mert a Red Bull háromszoros futamgyőztese éppen azt megelőzően teljesítette gyorskörét, ami kényelmes továbbjutó helyet is ért számára, így már nem is volt oka arra, hogy különösebben feszegesse az autó határait.
Nem is tette, az autó viszont egy meglepő reakciót adott az ominózus kanyarban, ami rossz pillanatban érintette a hollandot. Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak nyilatkozva utalt rá, hogy abban a körben már csak egy versenymódozatot akartak kipróbálni az RB14-esen, "lehetőséget adva a motornak, hogy megtanulja az optimális beállításokat". Pár perccel később maga Verstappen adott valamivel nagyobb betekintést a baleset kiváltó okába.
„Elég balszerencsés eset volt. Épp az imént tanulmányoztam az adatokat, és abból láttam, hogy a kicsúszás pillanatában hirtelen 150 lóerővel megnőtt az autó teljesítménye, ami így azért kicsit forró, főleg amikor már nélküle is úgy érezzük, hogy a határon vagyunk” – beszélt a különös jelenségről a 20 éves pilóta. „Az a kanyar nem volt padlógázos, így végig játszani kellett a pedállal. Ez a 150 lóerő csak időnként kapcsolt be, és persze elég durván kipörgette a hátsó kerekeket abban a pillanatban, így megcsúsztam.”
Verstappen akkorra már megfutotta a továbbjutást érő idejét a Q1-ben, így csak az időmérő következő szakaszában került a kiesőlistára, de a 15. rajthely a legtöbb volt, amit jelen helyzetében szerezhetett. Míg az idénynyitón csapattársa, addig most ő került a Red Bullt megillető pozíciónál hátrébb a rajtrácson, a holland viszont máris lelkesen készül a felzárkózásra.
„Szerintem rendben lesz, legalábbis az ötödik helyig. Persze majd meglátjuk, hogyan alakul, de egy kis szerencsés safety car nem ártana” – fogalmazott.