Magyar idő szerint 17 órakor kezdődött a második F1-es szabadedzés Bahreinben és itt már "valós" körülmények között dolgozhattak a csapatok - ez az egyetlen olyan gyakorlás a hétvége folyamán, amely mérvadó lehet, hiszen az első és a harmadik edzést nem sötétben rendezik. Nem is kellett sokáig várni arra, hogy megdőljön az első edzésen futott leggyorsabb kör, Kimi Raikkönen tíz perc alatt lenyomta Daniel Ricciardo körét, ezzel megadta az alaphangot.
Az első két helyet aztán elég hamar ki is bérelte magának a két Ferrari, Vettel átvette a vezetést, majd Raikkönen visszavette tőle, a többiek pedig jó pár tizedmásodperc lemaradással követték őket - sem a két Mercedes, sem a két Red Bull nem nagyon tudott öt tizeden belülre kerülni, a középmezőny pedig még egy lépéssel le volt maradva. Többen is kinéztek egyébként a bukóterekbe, Hamilton is járt ott, Ericsson pedig egy füstölős fékezéssel jelezte, hogy igyekezett letapogatni a pályát.
Már az edzés felénél jártunk, amikor Ricciardo és Bottas nem igazán értette meg egymást és ebből keletkezett egy veszélyes helyzet: az ausztrál kívülről megpróbált bemenni a finn mellé, aki nem figyelt és a két autó centik híján össze is ért az esetnél. Mindketten értetlenkedtek kicsit utána, Ricciardo nem is fogta vissza magát a rádióban, de szerencsére nem történt komolyabb baj.
Ezt követően hamarosan már át is váltottak a csapatok a versenyszimulációkra, így beállt a sorrend, a két Ferrari (Raikkönen és Vettel között egy század volt a különbség), majd leszakadt a két Mercedes, mögöttük a két Red Bull, a középmezőnyt pedig Nico Hülkenberg és némi meglepetésre Pierre Gasly vezette - kiválóan működött a Toro Rosso, igaz, leginkább csak a francia alatt.
Negyedórával az edzés vége előtt aztán Raikkönen még borzolta a kedélyeket, ugyanis félreállt a Ferrarival, de kiderült, hogy rosszul rögzítették a jobb első kerekét, így nem tudta befejezni a versenyszimulációját. Pedig a pilóták gyakorlatilag mindent lepróbáltak, a forgalomban való autózástól (a Mercedest érdekelte, hogy ilyen helyzetben hogyan működik a hűtés) kezdve a különböző gumikeveréken át tényleg mindent...
Ráadásul lehet, hogy meg is büntetik a finnt, mert a szabálytalan kiengedés miatt vizsgálatot indítanak, amely után akár hátrébb is sorolhatháj a rajtrácson - komoly érvágás lenne ez, hiszen egyelőre nagyon meggyőzőek a maranellóiak, bő fél másodpercet vertek riválisaikra. Érdemes megjegyezni azt is, hogy a hosszabb etapokon is megvolt Hamilton hátránya, 3-4 tizeddel maradt el átlagban a két Ferraritól.
A középmezőyről érdemes még azért néhány mondatot írni, hiszen az említett Gasly végül be is hozta a Toro Rossót nyolcadikként úgy, hogy gyakorlatilag egált ment Hülkenberggel és Fernando Alonsóval is. a Melbourne-ben remeklő Haas viszont egyelőre nem fért be a legjobb tízbe - sőt, emeljük még ki Charles Leclerc teljesítményét is, aki egyrészt mindkét Williamst megelőzte, másrészt egy F1-es hétvégével a kezében már rögtön szűk fél másodperccel volt gyorsabb Marcus Ericssonnál..
Hely | Pilóta | Csapat | Idő | Különbség | Körszám |
1 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
1'29.817 | 32 | |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1'29.828 | 0.011 | 37 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1'30.380 | 0.563 | 31 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'30.472 | 0.655 | 32 |
5 | Max Verstappen | Red Bull/TAG Heuer |
1'30.745 | 0.928 | 32 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | 1'30.751 | 0.934 | 31 |
7 | Nico Hulkenberg | Renault | 1'31.220 | 1.403 | 34 |
8 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1'31.232 | 1.415 | 38 |
9 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1'31.282 | 1.465 | 29 |
10 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1'31.422 | 1.605 | 35 |
11 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1'31.591 | 1.774 | 33 |
12 | Carlos Sainz | Renault | 1'31.601 | 1.784 | 34 |
13 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1'31.809 | 1.992 | 31 |
14 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1'31.868 | 2.051 | 34 |
15 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1'31.969 | 2.152 | 35 |
16 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari |
1'32.372 | 2.555 | 37 |
17 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1'32.382 | 2.565 | 30 |
18 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1'32.474 | 2.657 | 37 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1'32.733 | 2.916 | 32 |
20 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1'32.908 | 3.091 | 38 |