DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Hülkenberg csökkentené a Renault lemaradását

Nico Hülkenberg azon lesz, hogy lőtávon belül legyen Renault-s riválisaival szemben Bahreinben, és mindent megtesz azért, hogy csökkentse az élmenőkkel szembeni lemaradását.

Melbourne-ben, a szezonnyitón a francia csapat megszerezte első kettős pontszerzését azóta, hogy 2016-ban újból visszatértek a Formula-1 vérkeringésébe. Hülkenberg a R.S.18-at a hetedik helyen hozta be, míg csapattársa, Carlos Sainz a 10. helyen ért célba. A német összességében sikeresnek titulálta csapata versenyét, de úgy érzi, hogy még fejlődniük kell.

hulkenberg



„Ez egy sima és sikeres futam volt számunkra. Erős hétvégét zártunk, és meg voltam elégedve a versenytempónkkal. Jól éreztem magam a pályán, és ez egy jó eredmény. Az előzés nagyon nehéz volt, mivel az autók aerodinamikája nagyon érzékeny, és a tempó is nagy. A hetedik hely egy fair eredmény volt számunkra, de előrébb is végezhettünk volna, ha nincs a szerencsétlenül kijött virtuális autós szakasz.”

„Tovább kell dolgoznunk, és biztosra kell mennünk, hogy legyőzzük a körülöttünk autózó csapatokat. Pozitív üzenetet küldtünk Enstone-ból és Viryből, de csökkentenünk kell a hátrányunk az előttünk levőkhöz képest, és ez kihívás.”

A német pilóta, aki pontokat szerzett Bahreinben 2017-ben, nagy rajongója a szahíri pályának. Ugyanakkor kiemelt néhány a helyszínire jellemző speciális kihívást. „A Bahrain International Circuit egy nagyszerű létesítmény a sivatag közepén. A pálya magában igen technikás, azzal, hogy a természetes elemek további kihívást jelentenek, leginkább a szél. Nagyon szeretem Bahreint, mivel a forrósság garantált, és mindig jó megtapasztalni ezt a légkört.”

„Óvatosan vágunk neki a pályának Bahreinben, miközben természetesen olyan gyorsak vagyunk, amennyire csak tudunk. Viccelődünk azzal, hogy a sivatag közepén vagyunk, de a homok egy meghatározó elem, amit számításba veszünk a felkészüléskor, mert ha szeles az idő, azt a pályára fújja a szél, ezért az sokat változhat az egyik edzésről a másikra. Mindig alkalmazkodni kell a tapadáshoz, ahogy a szél irányához is, amit ki kell ismerni, hogy megfussuk a tökéletes kört.”

A német továbbá tavalyi teljesítményére is visszaemlékezett. „A kvalifikációs köröm tavaly közel volt a lehető legtökéletesebbhez, hasonlóan a 2010-es brazíliaihoz. Remélhetőleg meg tudjuk ismételni ezt az idei szezonban, és jó pozícióba tudjuk magunkat hozni a következő vasárnapi verseny előtt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: