Bár mindössze egyetlen futamon vagyunk túl a Formula-1 idei szezonjából, az Ausztrál Nagydíjon látottak alapján Kimi Raikkönen mintha a téli szünet alatt magára talált volna. A finn tavalyi teljesítménye sok rajongó mellett számunkra is csalódást okozott, így kellemes meglepetésként ért minket, hogy a múlt heti szezonnyitón 2007 világbajnoka csapattársát legyőzve a második rajtkockát szerezte meg, másnap pedig csak a balszerencse miatt intették le a német mögött. A Motorsport kíváncsi szakemberei utánajártak, vajon mi rejlik az F1 egyik közönségkedvencének teljesítménye mögött.
„Az élcsapatok autóit nézve a Ferrari első futóműve a legkonzervatívabb” – mutatott rá a Craig Scarborough a legfontosabb területre, ami az idei Ferrarin Raikkönen ízlése szerint lett kialakítva. „Más csapatok a jobb aerodinamikai és geometriai tulajdonságok érdekében a bekötési pontok megemelésével játszanak, miközben a Ferrari nem bonyolította túl ezt a területet. Ez egy kifejezetten jól működő elülső részt eredményezett, amit Melbourne-ben különösen ki tudtak használni. Raikkönen számára kifejezetten fontos, hogy az autó első fele ideálisan működjön” – magyarázta a szakember, aki szerint az olaszok megoldása a szezon hátralévő részében is komoly előnyt jelenthet.
„Ez a Ferrari egyik ütőkártyája, így kíváncsian várjuk, hogy a különböző karakterű pályákon, eltérő hőmérsékleteken és a többi gumikeveréket hogyan fog majd működni.”
Mivel Raikkönen titka az autó egy olyan területében rejlik, amit a csapatok praktikus okok miatt nem változtatnak meg minden második versenyhétvégére, így a rajongók bizakodva várhatják, hogy a finn formája a szezon hátralévő szakaszában is fennmarad.