DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Vettel valahogy megnyerte az Ausztrál Nagydíjat

Furcsa ezt mondani, de a 2018-as idény első futamának főszereplője a célba sem érő két Haas volt. Közvetve a csapat bokszutcai hibái által nyílt meg Sebastian Vettel előtt a lehetőség a győzelemre, a német pedig le is csapta a labdát.

A mezőny egy része által remélt eső elkerülte az Albert Parkot vasárnap, így száraz pályán kezdődhetett meg a 2018-as szezon – és a kötelezővé tett halo – első futama helyi idő szerint 16 óra 10 perckor.

Az év első rajtja fennakadás nélkül lezajlott, és az első három helyen nem is történt változás, Lewis Hamilton megőrizte a vezetést Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel előtt. Max Verstappen viszont, miközben a Ferrarikat próbálta támadni, kénytelen volt feladni egy pozíciót Kevin Magnussennel szemben. A két Haas az előkelő 4. és a 6. helyen haladt, bár tempójuk egy másodperccel elmaradt az élen állókétól, így a közéjük beragadt Verstappen is sokat veszített, ráadásul a 10. körben a célegyenes végén, Valtteri Bottas szombati balesetének helyén megpördült, így a 8. pozícióig esett vissza. És ha már Bottas, a finnek nehézkesen ment az előrejutás a 15. rajthelyről, az első etap során csak néhány pozíciót tudott nyerni a középmezőnyben.

Hamilton az élen nem tudott jelentősen elszakadni a Ferrariktól, öt másodpercen belül haladt az első hármas, amikor a 19. körben Raikkönen megkezdte a bokszkiállások sorát az élmezőnyben. A Mercedes britje a következő körben követte, és vissza is tért elé, Vettelt azonban további körökre a pályán hagyta a Ferrari.

A bokszban jártak a sorrendben 4. és 5. helyen haladó, a csapat fennállása legjobb eredménye felé igyekvő Haasok is. Magnussen kezdett, ám a bokszból kihajtva képtelen volt visszagyorsulni, és hamar egyértelművé vált, hogy a kerékcserénél siklott félre valami, a bal hátsó gumit nem tudták megfelelően rögzíteni a szerelők. A szabályok tiltják, hogy a versenyző ilyen esetben, a kerék elveszítését kockáztatva megpróbáljon körbeporoszkálni a pályán a bokszig, így Magnussen kénytelen volt félreállni és lenyelni, hogy kicsúszott a kezéből négy év óta legjobb eredményének lehetősége.

De a dráma még csak most kezdődött. Két körrel később Grosjean érkezett a bokszba, és ő is ugyanígy járt, valami nem szokványos hiba lehetett tehát a kerékpisztollyal vagy a kerékaggyal. A francia csapattársához hasonlóan félreállt kivezető körében, Günther Steiner pedig magába zuhanva fogta a fejét a bokszutcai irányítóközpontban ülve: a csapat elpackázta eddigi legnagyobb lehetőségét.

vettel_4



Grosjean autója azonban kellően veszélyes helyen állt meg ahhoz, hogy a versenyirányítás virtuális biztonsági autós periódust rendeljen el, minden versenyzőnek egy előre megszabott lassú tempóban kellett tehát haladnia a pályán. Vettel megragadta az alkalmat saját kerékcseréjének elvégzésére, és bár papíron nem kellett volna ezzel ilyen körülmények között – ennyi – időt nyernie, meglepetésre a német mégis Hamilton orra előtt tért vissza a pályára, vagyis a futam vezető helyén. Ekkor a tényleges biztonsági autó is a pályára lépett, ami összerántotta a mezőnyt, a Mercedes britjének hangulatán ez viszont mit sem segített, hiszen értetlenkedve kérdezte csapatát a rádión, mégis hogyan kerülhetett elé Vettel, akinek akár öt másodperccel is mögé kellett volna visszatérnie a bokszkiállás után.

A verseny utolsó, nagyjából 20 köre arról szólt Hamilton számára, hogy megpróbáljon támadást indítani Vettel ellen a vezetés visszavételéért, ennek viszont nem került közelébe, a német remekül sáfárkodott a váratlanul jött lehetőséggel és a tavalyi évhez hasonlóan most is megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat. Hamilton lett a második, Raikkönen pedig Daniel Ricciardo nyomásának ellenállva felért a dobogóra. Fernando Alonso futott be ötödikként, először fejezve me a melbourne-i futamot, amióta visszatért a McLarenhez. Mögötte Verstappen, Hülkenberg, a négy pontot mentő Bottas, valamint Vandoorne és Sainz futottak még be az első tíz között.

A futam elején kiesett műszaki hiba miatt egy Williams és egy Sauber Szergej Szirotkinnal és Marcus Ericssonnal, később pedig Pierre Gasly Toro Rossója is megadta magát, a füstből ítélve nem kizárt, hogy a Honda meghibásodása miatt.

 

A verseny végeredménye:

 

# Versenyző Csapat Kör Idő
1 Sebastian Vettel Ferrari 58 1:29:33.283
2 Lewis Hamilton Mercedes 58 +5.036
3 Kimi Räikkönen Ferrari 58 +6.309
4 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 58 +7.069
5 Fernando Alonso McLaren-Renault 58 +27.886
6 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 58 +28.945
7 Nico Hülkenberg Renault 58 +32.671
8 Valtteri Bottas Mercedes 58 +34.339
9 Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 58 +34.921
10 Carlos Sainz Renault 58 +45.722
11 Sergio Pérez Force India-Mercedes 58 +46.817
12 Esteban Ocon Force India-Mercedes 58 +1:00.278
13 Charles Leclerc Sauber-Ferrari 58 +1:15.759
14 Lance Stroll Williams-Mercedes 58 +1:18.288
15 Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 57 +1 kör
- Romain Grosjean Haas-Ferrari 24 -
- Kevin Magnussen Haas-Ferrari 22 -
- Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 13 -
- Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 5 -
- Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 4  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: