A mezőny egy része által remélt eső elkerülte az Albert Parkot vasárnap, így száraz pályán kezdődhetett meg a 2018-as szezon – és a kötelezővé tett halo – első futama helyi idő szerint 16 óra 10 perckor.
Az év első rajtja fennakadás nélkül lezajlott, és az első három helyen nem is történt változás, Lewis Hamilton megőrizte a vezetést Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel előtt. Max Verstappen viszont, miközben a Ferrarikat próbálta támadni, kénytelen volt feladni egy pozíciót Kevin Magnussennel szemben. A két Haas az előkelő 4. és a 6. helyen haladt, bár tempójuk egy másodperccel elmaradt az élen állókétól, így a közéjük beragadt Verstappen is sokat veszített, ráadásul a 10. körben a célegyenes végén, Valtteri Bottas szombati balesetének helyén megpördült, így a 8. pozícióig esett vissza. És ha már Bottas, a finnek nehézkesen ment az előrejutás a 15. rajthelyről, az első etap során csak néhány pozíciót tudott nyerni a középmezőnyben.
Hamilton az élen nem tudott jelentősen elszakadni a Ferrariktól, öt másodpercen belül haladt az első hármas, amikor a 19. körben Raikkönen megkezdte a bokszkiállások sorát az élmezőnyben. A Mercedes britje a következő körben követte, és vissza is tért elé, Vettelt azonban további körökre a pályán hagyta a Ferrari.
A bokszban jártak a sorrendben 4. és 5. helyen haladó, a csapat fennállása legjobb eredménye felé igyekvő Haasok is. Magnussen kezdett, ám a bokszból kihajtva képtelen volt visszagyorsulni, és hamar egyértelművé vált, hogy a kerékcserénél siklott félre valami, a bal hátsó gumit nem tudták megfelelően rögzíteni a szerelők. A szabályok tiltják, hogy a versenyző ilyen esetben, a kerék elveszítését kockáztatva megpróbáljon körbeporoszkálni a pályán a bokszig, így Magnussen kénytelen volt félreállni és lenyelni, hogy kicsúszott a kezéből négy év óta legjobb eredményének lehetősége.
De a dráma még csak most kezdődött. Két körrel később Grosjean érkezett a bokszba, és ő is ugyanígy járt, valami nem szokványos hiba lehetett tehát a kerékpisztollyal vagy a kerékaggyal. A francia csapattársához hasonlóan félreállt kivezető körében, Günther Steiner pedig magába zuhanva fogta a fejét a bokszutcai irányítóközpontban ülve: a csapat elpackázta eddigi legnagyobb lehetőségét.
Grosjean autója azonban kellően veszélyes helyen állt meg ahhoz, hogy a versenyirányítás virtuális biztonsági autós periódust rendeljen el, minden versenyzőnek egy előre megszabott lassú tempóban kellett tehát haladnia a pályán. Vettel megragadta az alkalmat saját kerékcseréjének elvégzésére, és bár papíron nem kellett volna ezzel ilyen körülmények között – ennyi – időt nyernie, meglepetésre a német mégis Hamilton orra előtt tért vissza a pályára, vagyis a futam vezető helyén. Ekkor a tényleges biztonsági autó is a pályára lépett, ami összerántotta a mezőnyt, a Mercedes britjének hangulatán ez viszont mit sem segített, hiszen értetlenkedve kérdezte csapatát a rádión, mégis hogyan kerülhetett elé Vettel, akinek akár öt másodperccel is mögé kellett volna visszatérnie a bokszkiállás után.
A verseny utolsó, nagyjából 20 köre arról szólt Hamilton számára, hogy megpróbáljon támadást indítani Vettel ellen a vezetés visszavételéért, ennek viszont nem került közelébe, a német remekül sáfárkodott a váratlanul jött lehetőséggel és a tavalyi évhez hasonlóan most is megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat. Hamilton lett a második, Raikkönen pedig Daniel Ricciardo nyomásának ellenállva felért a dobogóra. Fernando Alonso futott be ötödikként, először fejezve me a melbourne-i futamot, amióta visszatért a McLarenhez. Mögötte Verstappen, Hülkenberg, a négy pontot mentő Bottas, valamint Vandoorne és Sainz futottak még be az első tíz között.
A futam elején kiesett műszaki hiba miatt egy Williams és egy Sauber Szergej Szirotkinnal és Marcus Ericssonnal, később pedig Pierre Gasly Toro Rossója is megadta magát, a füstből ítélve nem kizárt, hogy a Honda meghibásodása miatt.
A verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 58 | 1:29:33.283 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 58 | +5.036 |
3 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 58 | +6.309 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 58 | +7.069 |
5 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 58 | +27.886 |
6 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 58 | +28.945 |
7 | Nico Hülkenberg | Renault | 58 | +32.671 |
8 | Valtteri Bottas | Mercedes | 58 | +34.339 |
9 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 58 | +34.921 |
10 | Carlos Sainz | Renault | 58 | +45.722 |
11 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 58 | +46.817 |
12 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 58 | +1:00.278 |
13 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 58 | +1:15.759 |
14 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 58 | +1:18.288 |
15 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 57 | +1 kör |
- | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 24 | - |
- | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 22 | - |
- | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 13 | - |
- | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 5 | - |
- | Szergej Szirotkin | Williams-Mercedes | 4 |