DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Raikkönen egyszer kapja a jobb stratégiát, de akkor is az a rosszabb

Az Ausztrál Nagydíjon a Ferrarin belül Kimi Raikkönen kapta a kedvezményezett elbánást, de a körülmények összejátszása okán végül mégis Sebastian Vettel került előrébb. A finn annak örül, hogy legalább náluk maradt a győzelem.

Nem sűrűn fordult elő a Ferrarinál az elmúlt években, hogy Raikkönen részesült az előnyösebb taktikában egy versenyen, hiszen az istálló a szezon során előszeretettel támogatja a pontversenyben előrébb álló versenyzőjét, a finnek pedig részben saját teljesítménye, részben alkalmi balszerencséje miatt nem sikerült ilyen státuszt kiharcolnia, amióta 2014-ben visszatért a csapathoz. Egy szezonnyitó viszont mindig új lehetőséget jelent, hiszen a versenyzők ismét tiszta lappal indulnak, és idén Melbourne-ben Raikkönen számára néztek ki jobban a dolgok: az időmérőn legyőzte Sebastian Vettelt, és a rajt után is csapattársa előtt haladt, így pedig, ahogy ilyenkor lenni szokott, az előnyösebb boksztaktikát is ő kapta.

Ennek előnyeit azonban nem élvezhette ki, hiszen a Haas kettős kiesése miatt elrendelt virtuális biztonsági autós periódus végül Vettelt hozta győztes pozícióba, így Raikkönen annak ellenére is ismét hátrányba került csapaton belül, hogy a harmadik helyen célba érve semmit nem csinált rosszul.

„Egyértelmű volt a stratégia, de néha közbeszól a balszerencse” – mondta a finn arról, hogy a csapat boksztaktikájában semmi kifogásolnivaló nincs. „De legalább a szerencse is a mi csapatunkat érte, és végül mindkét autóval felértünk a dobogóra. Persze ennél jobb helyen szeretnék végezni, de erős tempót mutattunk az egész hétvégén, ami biztató.”

A korábbi években Raikkönen életét megnehezítették az autó olyan tulajdonságai, amelyek nem igazán voltak ínyére, idén viszont nincs baja az SF71H viselkedésével.

„Nem volt túl rossz, elégedett vagyok vele, de persze van még min javítani” – szögezte le. „Ha szombat reggel jobbak a körülmények, biztosan még gyorsabbá tehettük volna, és ez a pálya egyébként is sok szempontból rendhagyónak mondható. Majd a normál versenypályákon és melegebb körülmények között derül ki, hogy mit is tud pontosan, de összességében azt mondhatom, hogy ha az autó által nyújtott érzés ilyen marad, akkor minden eszköz a rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy tovább tökéletesítsük a működését.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: