A Mercedes finnje eddig az edzéseken és az időmérő első két szakaszában is elmaradt valamelyest csapattársa mögött, de a helyzete még közel sem volt olyan rossz, mint amilyenné akkor vált, amikor a Q3 kezdetén a 2-es kanyar kijáratánál a falhoz csapta az autóját. Bottas ezzel automatikusan a rajtrács 10. helyére került, de ebből akár még öt hellyel rosszabb is lehet, ha az autó annyira megsérült, hogy váltót is kell majd cserélni benne a vasárnapi futam előtt.
„Az első gyorskörömet kezdtem meg, és a kelleténél egy kicsit szélesebben jöttem ki az 1-es kanyarból, és megleptek a körülmények” – magyarázta a történteket a 2017-es bajnokság harmadik helyezettje „Azt hiszem, azon az íven még mindig kicsit nedves lehetett a pálya a korábbi eső miatt. Elúszott az autó hátulja, és bár próbáltam korrigálni, de minden olyan gyorsan történt, hogy semmit nem tehettem.”
„Támadószellemben állunk hozzá a holnaphoz. Szerencsére a szombatért nem osztanak pontokat, a vasárnapért viszont igen, így próbálunk a lehető legjobb helyen kijönni a helyzetből.”
A Sky Sportsnál a szakértő és korábbi versenyző, Johnny Herbert adott egy gyors értékelést a helyzetről, amelyben elmondta, szerinte Bottast a csapattársa által diktált erősebb tempó késztette több kockáztatásra.
„Egy ilyen autó vezetése mindig komoly mentális teher is. A pilóta visszatér a garázsba, és meglátja, hogy fél másodperces hátrányt kellene behoznia, amihez hatalmas javulásra van szükség. Próbálta a pálya teljes területét kihasználni, de túl szélesen fordult, elcsípte a füvet a bal oldalon, és az autója kitört a másik irányba” – összegezte a brit, aki ugyanúgy háromszoros futamgyőztesnek mondhatja magát, mint Bottas.