A barcelonai tesztelés egyik sajátossága volt a Ferrari-motoros autók füstölgése. A Ferrari, Haas és Sauber garázsa körül is sűrű fehér felhő gomolygott, amikor az autók a pálya felé vették az irányt. A jelenség az egyik új szabályra vezethető vissza: szigorúan korlátozzák, mennyi olaj kerülhet az égéstérbe, az előírás pedig még azt is kimondja, hogy a kigőzölgő olajat egy szellőzőn kell kivezetni az autóból, tilos a motorba visszavezetni. Részletesebben itt írtunk a füstölés okáról.
A kigőzölgő olaj természetesen más autókból is távozik, a füstfelhő mérete azonban szembetűnővé teszi, hogy a Ferrari milyen sok olajat használ el. Ismerve a Formula-1-es mérnökök leleményességét, felmerülhet az olvasókban, hogy a háttérben valamilyen trükk rejlik. Ráadásul a néha bokszutca jelentős szakaszát elárasztó füst a sport környezettudatos képének is fricskát ad. Az FIA mégsem fogja vizsgálni a jelenséget:
„Meglehetősen gyakran látunk ilyet, tavaly a Toro Rossónál volt sűrűn megfigyelhető, mikor az autót beindították. Úgy gondoljuk, hogy egyszerűen az az olaj okozza, amely a turbóhoz kerül a plombákon keresztül. És a pályán már nem megfigyelhető” – mondta az Autosportnak Charlie Whiting versenyigazgató. Az FIA szakemberének érve az, hogy a jelenség csak a bokszban jelentkezik, annak ellenére, hogy a Sky Sports arról számolt be, a Ferrarik a pályán is füstölnek.