A sztori előzményei összefoglalva: a sokak szerint motorsportos szerepvállalásával több kárt, mint hasznot csináló, gyenge nemzetközi versenyeredményekkel rendelkező Carmen Jorda a hétvégén kipróbálhatta a Formula-E tesztautóját, majd megejtette a szóban forgó nyilatkozatot, amire aztán egy emberként kapták fel a vizet a közösségi médiában férfiak és nők, mint például Jenson Button és Simona de Silvestro.
A negatív visszhang nyomán Jorda kiadott egy közleményt, amiben elmagyarázta, hogy miképp is értette, amit mondott. Alább közöljük ennek teljes szövegét.
„Miután szombaton tesztelhettem a Formula-E autóját a Mexikóváros ePrix helyszínén, elmondtam a tapasztalataimat néhány újságírónak. Az egyik interjúban megkértek arra, hogy hasonlítsam össze a Formula-E és a Formula-1 autóját, majd egy olyan konkrét kérdés következett, hogy szerintem az FE-ben könnyebb lenne-e versenyezniük a nőknek, mint az F1-ben. Mivel már mindkét autó vezetéséről van valamennyi tapasztalatom, elmondtam a személyes véleményemet, miszerint egy Formula-E-autó vezetése kisebb fizikai megerőltetést jelent, mint egy Formula-1-esé, köszönhetően az alacsonyabb leszorítóerőnek.
Arra is utaltam, hogy a nőknek fizikailag problémás a Formula-1, ezen kijelentésem pedig méretes visszhangot váltott ki az elmúlt napokban, köztük az autósportban ténykedő számos hölgytől is. Szeretném megköszönni a versenyzőtársaimnak, hogy megosztották a véleményüket, amit tiszteletben is tartok. Sajnálom, ha a megjegyzéseim azt a látszatot keltették, hogy az összes nő nevében beszélek, hiszen csupán a saját személyes tapasztalataimra hagyatkoztam.
Nem volt szándékom, hogy eltántorítsam a nőket a sportunk csúcsán való versengéstől, és nem is akartam azt állítani, hogy fizikálisan ez lehetetlen lenne számukra. Amit mondtam, az csak egy egyszerű válasz volt arra az egyértelmű kérdésre, hogy szerintem a Formula-E könnyebb lenne-e a nők számára.
Az FIA Női Bizottságának tagjaként célom minél több nőt bátorítani arra, hogy a pályán és azon kívül is vállaljanak szerepet a sportunkban, és ünnepeljük azokat, akik nagyszerű eredményekkel rukkolnak elő.
Ide kapcsolódva szeretnék gratulálni Tatiana Calderonnak, akit tesztpilótájaként nevezett meg a Sauber. Remélem, hogy 41 év után ő lesz az első nő, aki rajthoz áll egy Formula-1-es versenyen. A legjobbakat kívánom neki az előttünk álló szezonra. Emellett pedig boldog nőnapot kívánok a motorsportban dolgozó összes hölgynek!”