DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Egyedi kipufogóval állt elő a Renault

Olyasmi hatást szeretnének elérni, mint amilyet pár éve a befújt diffúzor jelentett, de ezt most engedik a szabályok - a motorral még dolgozni kell azon, hogy maximálisan ki tudják használni a megoldást.

Érdekes megoldást figyelhettünk meg már múlt héten a Renault új F1-es autóján, a franciák ugyanegy furcsa szögben és elég magasan álló kipufogóval álltak elő, amely a hátsó szárnyra tereli a kipufogógázt. Ezt az utóbbi években már elég szigorúan szabályozzák és a régebben látott "befújt diffúzor" tiltva van, de ez a megoldás mégis működhet a szabályok szerint.

renault-dppi



A második teszthétre valamelyest már módosítottak rajta, extra hővédelemmel látták el a szárnyat a múlt héten tapasztaltak alapján. "Nem titok, hogy előnyt jelent, ha a kipufogógáz a hátsó szárny körül áramlik, mi pedig olyan magasra emeltük a kipufogónkat, amilyen magasra legálisan lehet, hogy maximalizáljuk ezt az előnyt" - nyilatkozta erről Bob Bell technikai igazgató.

"Mindenki más megoldással állt elő, de ez kis különbséget jelent, közel sem tartunk ott, mint négy-öt éve a befújt diffúzor esetében. Egy kis előnyt viszont mégis hoz" - tette hozzá Bell és arról is beszélt, hogy innentől a motorral kell azon dolgozni, hogy folyamatosan meglegyenek a kipufogógázok, nem csak akkor, amikor a pilóta a gázon áll.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: