Kedden Stoffel Vandoorne volt munkában az MCL33 volánjánál, viszont lényegesen több időt kellett a bokszban ülnie, mint amennyit a pályán lehetett, hiszen mindössze 38 kört tett meg a teszt nyolc órája során – ekkora táv teljesítése pedig nagyjából egy órát vesz igénybe. A belgát délelőtt egy elektronikai, délután pedig egy hidraulikai fennakadás állította meg, amelyekkel aztán hosszú időt bíbelődtek a garázsban a szerelők, és a második problémát követően már nem is láthattuk többet a pályán a narancssárga versenyautót.
„A mai nap nagy kihívásokat tartogatott, mivel a problémák többször is megszakították a programunkat” – kezdte keddi összegzését Vandoorne. „Párszor kint ragadtunk a pályán, és mindent próbáltunk alaposan átvizsgálni, hogy teljesen felkészülten várhassuk a holnapot. A meghibásodások nem voltak különösebben komolyak, viszont sok időbe telt a kijavításuk, így nem tudtunk annyit tesztelni, amennyit terveztünk.” A belga végül még nyugtatólag hozzátette, a délutáni erős és szeszélyes széljárás egyébként is csökkentette volna a szerzett adatok használhatóságát.
Eric Boullier-nek az elmúlt három évből már bőven van tapasztalata arról, hogyan kell nyilatkozni a nem a várakozások szerint alakult tesztek és versenyek után, így most is igyekezett egy kézlegyintéssel elintézni a jórészt elszalasztott nap jelentőségét.
„A napunk nem úgy alakult, ahogy terveztük, de ennek ellenére nem túlságosan aggódunk a mai problémáink miatt. Persze nem nevezhetjük termékenynek a napunkat, de az akkumulátor meghibásodása és a hidraulikus szivárgás tipikusan olyan apró gondok, amiket szinte már várjuk, hogy felüssék a fejüket a tesztelés során, hogy ezek által is minél jobban felkészülhessünk az előttünk álló szezonra” – mondta a francia.
Szerdán Fernando Alonso ül autóba, aki legutóbbi Instagram-bejegyzése szerint felettébb várja már a bevetést, és közben persze reméli, hogy ő hasznosabban töltheti majd a napot, mint most csapattársa.