A zárónap délelőttjén Valtteri Bottas vezetett a bajnoki címvédő alakulatnál, Hamilton délután vette át a volánt. A négyszeres vb-első címvédő röviddel 16 óra előtt egy időre az élre állt, ám idejét az utolsó sikán levágása miatt törölték: a listavezető pozíciót jó háromnegyed órával később szerezte meg a McLaren pilótájától, Stoffel Vandoorne-tól, aki hiperlágy abroncsokon futotta meg 1:19,854-es körét. A brit középkemény Pirelliken futott fél másodperccel jobb kört, a második helyre kényszerítve a belgát.
Az időjárás miatt viszontagságos teszthét végén a nemzetközi sajtó természetesen azonnal nekiszegezte a kérdést Hamiltonnak: gondol-e az ötödik világbajnoki címre? „Még csak most kezdtünk, így nem az jár a fejemben, hogy megszerzem-e az újabb világbajnoki címet. Ezek a napok arról szólnak, hogy minél többet tanuljunk, minél jobban megismerjük az autót és elérjük azt, hogy minél egyenletesebb legyen a teljesítményünk. Most alapozzuk meg azt, hogy a folytatásban harcolhassunk a bajnokságért. A Ferrari nagyon gyorsnak tűnik, de most még nem tudhatjuk, hogy ki hol tart. A mai tapasztalatokkal egyébként elégedett vagyok. Sajnos a korábbi napokon nem tudtunk eleget autózni, így ma nagyon jó volt ráérezni az abroncsokra, a felmelegítési procedúrára. Úgy érzem, hogy eddig pozitívan alakulnak a dolgok” – nyilatkozta a Mercedes motorhome-jában tartott sajtótájékoztatón Hamilton, aki megjegyezte azt is: mivel a barcelonai pályát újraaszfaltozták, nehéz összevetni azt, hogyan állnak jelenleg az autóval a tavalyi első teszthez viszonyítva.
2017-ben a Mercedes ásza megfordította a világbajnokságot, miután a pontversenyt az évad zömében a Ferrari zászlóvivője, Sebastian Vettel vezette. A németet ezúttal is a bajnokság egyik favoritjának tartják, ráadásul a négyszeres bajnok optimistán nyilatkozott az első teszt végeztével. A zárónapot 9 tizedes hátránnyal, ám közel kétszer annyi (Hamilton 69-éhez képest 120-at jegyzett) kört teljesítve a 3. pozícióban befejező ferraris menő szerint a világbajnokság idén sokkal szorosabb lehet a tavalyinál. „Határozottan!” – felelte Hamilton, amikor Vettel kijelentése kapcsán arról kérdezték, hogy örülne-e a szorosabb bajnoki csatának. „Nekem az a véleményem, hogy a szoros csatában győzni mindig sokkal jobb érzés. Akkor igazán jó versenyezni, amikor azonos szinten vannak az autók, mert akkor döntenek az egyéni teljesítmények, akkor mutatkozik meg igazán, hogy mennyire vagy jó versenyző.”
Vettel 2017-es bajnoki vereségében komoly szerepet játszott az is, hogy mind a pilóta, mind a csapat komoly hibákat vétett a bajnokság kulcsfontosságú időszakában. Hamilton kitért arra, hogy inkább magában bízik, mint abban, hogy a rivális – legyen az Vettel vagy bárki más – hibákat követ majd el a szezon során.
„Őszintén szólva igyekszem nem foglalkozni másokkal. Jómagam úgy gondolom, hogy amikor a legjobb vagyok, amikor a legjobb teljesítményt nyújtom, akkor nem lehet probléma. Ezt tartom szem előtt, ezért igyekszem a lehető legjobb formába hozni magam, ezért dolgozom keményen, mert úgy gondolom, hogy amikor ezek megvannak, nem lehet gond. Biztos vagyok benne, hogy ezzel a többiek is így vannak, de ugyanez igaz a teniszezőkre is. Ha megkérdezzük Federert, szerintem ő is azt válaszolná, hogy amennyiben megfelelően felkészült, nem érheti baj, érinthetetlen marad. Ennek szellemében készülök, nem pedig arra alapozom, hogy majd a másik srácnak lesz valamilyen gondja és igyekszem kihasználni, a saját javamra fordítani. Azt szeretném, hogy mindenki a legjobb formában legyen és úgy győzzek, mert akkor igazán fájdalmas, hogy föléjük kerekednek” - fogalmazott a szigetországi klasszis, aki szemlátomást kiváló fizikai állapotban kezdte meg a felkészülési időszakot.
A zárónapon a Red Bull okozta a legkomolyabb csalódást Barcelonában: az energiaitalosokat a paddock-pusmorgások máris sötét lóként kezelik, miután kiszivárgott, hogy az RB14-es karosszéria mechanikai hatékonysága még az alkotókat is meglepte, ezúttal viszont egész nap küszködtek. Max Verstappen technikai okok miatt csak 12 óra után tudott pályára hajtani, majd 35 kör megtétele után a kavicságyban kötött ki. Amikor az autót visszaszállították a boxutcába, a Red Bull munkatársai látványosan igyekeztek eltakarni a részleteket a kíváncsi szemek elől, ami arra utal, hogy valóban vannak ínyencségek a versenygépen. A holland egyébként a 9. helyen zárta a napot.
Az istállókra most négy pihenőnap vár, majd kedden egy újabb négynapos teszt kezdődik Barcelonában. Akkor már biztosan jobb lesz az időjárás és jobban körvonalazódnak az erőviszonyok is.