DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Hamiltoné a teszt utolsó napja - a hét legjobb idejével

Hamilton, a McLaren és a Honda - a brit pilóta, a wokingi F1-es istálló és a japán motorgyártó újabb remek teljesítménye szolgáltatta a teszthét utolsó napjának legnagyobb sztoriját.

 Csütörtök reggel hó helyett köd fogadta a Formula-1-es mezőnyt az első barcelonai teszthét utolsó napján, a nedves pályán pedig teljes esőgumin kezdődött a körözés, mellyel Vandoorne és Szirotkin diktálta a tempót - igaz, sokan a bokszban maradtak. Két óra elteltével kerültek elő az intermediate abroncsok, melyek ugyancsak két órán keresztül voltak ideálisak a körülményekhez, s melyeken egyre erősebb köridők születtek. Az utolsó fél órában záporozni kezdtek a legjobb idők: Bottas, Magnussen, Hülkenberg, Verstappen és Gasly is vezetett az egyre gyorsabb pályán. Pierre Gasly 1:26,464-es kört teljesített a köztes abroncson, ez volt a maximum ezen a keveréken.

Eddigre azonban elérkezett a váltás optimális pillanata, és egyes versenyzők – Valtteri Bottas volt az első – már slick abroncson érkeztek. A finn és Nico Hülkenberg cseréltek először kereket, így futólag ők is rendelkeztek legjobb időeredménnyel. Stoffel Vandoorne azonban közepes vagy lágy helyett hiperlágy abronccsal felszerelt autóval tért vissza a pályára, így félidőben 1:20,899-es körével ő állt az eredménylista első helyén.

Délután megérkezett Lewis Hamilton, Carlos Sainz, Charles Leclerc és Lance Stroll is, de a legnagyobb hatást kétségtelenül a világbajnok váltotta ki: azonnal a lovak közé csapott a közepes gumikon és nagyon hamar ott találta magát az élmezőnyben. Segítségére volt persze az is, hogy gyorsan melegedett a pálya, az aszfalt már elérte a huszonöt Celsius-fokos hőmérsékletet is, a brit pedig 16 óra előtt nem sokkal a vezetést is átvette, még mindig a közepes keveréket használva. Nem tartott azonban ez sokáig, utólag kiderült, hogy a sikán kihagyásával produkálta ezt az időt, így végül elvették tőle az eredményt.

Szűk két órával a nap vége előtt tért vissza a pályára az elég limitált programot és nagyon kevés kört teljesítő Max Verstappen, de nem tartott sokáig az etapja, a 12-es kanyar kavicságyában kötött ki, jöhetett a nap második piros zászlója. 

Sokat persze nem kellett arra várni, hogy Hamilton "érvényesen" is megdöntse a nap és egyben a hét legjobb idejét, 1.19,333-mal a brit ugrott a táblázat élére, továbbra is a közepes keveréken. A világbajnok összességében nagyon sűrű délutánt teljesített, mert nem csak ő volt a leggyorsabb, de ennyi idő alatt is teljesített 69 kört, nem sokat pihent.

Vandoorne végül 110 körrel a kezében adta át az autót Fernando Alonsónak, aki az utolsó két órában szintén tesztelhetett és összességében elég meggyőző (sőt, eddigi messze leggyőzőbb) napot zárt a wokingi istálló: összesen 161 kört gyűrtek le a csapat pilótái, amellyel igyekeztek feledtetni a korábbi napok gondjait. 

A nap leggyengébb csapata egyértelműen a Red Bull volt, az energiaitalosok 35 kört tettek csak meg Max Verstappennel és nem tudtak érdemi munkát végezni, ami főleg azért jelent hátrányt, mert ezúttal mindenki más rengeteget volt kint a pályán. Egyénileg Pierre Gasly és a Toro Rosos-Honda (147 kör) lett a csúcstartó, ami újabb érdekes adat a japánokkal kapcsolatban, de rajtuk és a McLarenen felül átlépte a százas határt a Mercedes, a Ferrari, a Renault, a Williams és a Sauber is - a Haas 96-ig jutott.

A végeredmény:

1800



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: