Nulla Celsius fok körüli hőmérséklet fogadta az F1-es csapatokat a barcelonai paddockban kedd reggel, így az első órákban nem is sokan merészkedtek ki a pályára - illetve aki igen, az is inkább csak installációs köröket teljesített. Sokáig mindössze Valtteri Bottasnak és Carlos Sainznak volt mért köre, majd dél körül fogtak bele komolyabb munkába a csapatok, emiatt pedig úgy döntöttek, hogy ezúttal nem tartanak ebédszünetet, hiszen éppen akkor volt a legjobb állapotban a pálya.
A délután folyamán aztán bőven rótták a köröket a versenyzők, a legszorgalmasabbnak és egyben a leggyorsabbnak pedig Sebastian Vettel, illetve Valtteri Bottas bizonyult: a ferraris 98, a mercedeses 94 kört tett meg és ők ketten értek be 1:20 alá. Vettel ezt a lágy gumikon tette meg, ezzel övé lett a nap (és a teszthét eddigi) legjobb ideje, őt követte Bottas a közepeseken, majd Stoffel Vandoorne a hiperlágyakon - ennek ellenére újabb nehéz napot tudhat maga mögött a McLaren, mert a belga csak 37 kört futhatott, délután az autó melegedése miatt gyakorlatilag nem is láttuk a pályán.
Technikai problémával küzdött Max Verstappen is, a Red Bullból az üzemanyag szivárgott, de megoldották a gondot a szerelők délután és a holland onnantól rengeteg időt töltött a pályán, 67 megtett köre a kihagyott periódus ellenére átlagosnak mondható.
A délután sztorija Robert Kubica pályára lépése volt, a lengyel birtokba vette a Williamset, miután délelőtt Szergej Szirotkin körözött vele és végül jobb időt produkált csapattársánál, három tizedet adott az orosznak - igaz, összességében kevesebb kört tett meg nála. Ő volt az egyetlen "cserejátékos" egyébként a nap folyamán, a Mercedes és a Renault végül nem ültette be Hamiltont és Hülkenberget.
A nap vége előtt bő egy órával aztán véget ért a munka érdemi része, mert elkezdett esni a hó, így pedig nem volt értelme kimenni a pályára - a hajrában még azért sokan megpróbálkoztak a körözéssel, főleg az esős gumikon, de ez már inkább csak arra volt jó, hogy a körszámokat feljebb tornázzák.
Összességében meggyőző volt a Ferrari és a Mercedes, a kisebb technikai hiba ellenére jó volt a Red Bull, hétfőhöz képest most kevésbé volt erős a Renault, a Toro Rosso-Honda viszont ismét teljesített nyolcvan kört, több mint kétszer annyit, mint amennyit a McLaren-Renault...
A teszt második napjának eredménye:
Az események visszakövethetők élő szöveges tudósításunkban!