DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 18. szombat
F1

A Formulának kesergett a Pirelli Barcelonában

Máris vívja idei első komoly csatáját a Formula-1 mezőnye: noha még csak a felkészülési időszak elején járunk, az istállók máris keményen harcolnak, de ezúttal nem egymással vívnak, hanem együtt, közösen, az időjárás ellen. Barcelona ugyan nincs olyan hideg, mint mondjuk Mogyoród ezekben a napokban, azonban a váratlan katalán tél jócskán keresztbe tett mindenkinek…

Azt már az előrejelzések alapján is sejteni lehetett, hogy az előszezonbeli tesztek hagyományos helyszíne ezúttal nem a szokásos kellemes, mediterrán arcát mutatja majd. Az időjósok hűvös időt és némi csapadékot jósoltak az első teszthétre, amelyből keddre 3-4 Celsius-fok, késő délutánra pedig szemerkélő hóesés lett. A körülmények mindennek mondhatóak, csak optimálisnak nem: a pályán a csapattagok, az újságírók és a tesztre kilátogató – egyébként népesnek mondható – nézősereg is vacogva járt-kelt a nap folyamán.

„Háááát, annyi pozitívuma legalább van ennek a tesztnek, hogy állandóak a körülmények. A gond csak az, hogy ilyen viszonyok mellett sehol nem fogunk versenyezni” – mondta a Formula.hu-nak gondterhelt ábrázattal a Pirelli egyik mérnöke, aki amiatt is kesergett egy sort, hogy a komplett mezőny közös megegyezéssel lemondott az ebédidőről: tartottak attól, hogy a hószállingózás a jósoltnál is hamarabb elkezdődik ezen a napon, így maximalizálni akarták a pályán tölthető időt. Nem is tették rosszul, a tesztnap utolsó két órájában már valóban hullott a pelyhes.

teszt2



A nap legjobb idejét Sebastian Vettel futotta a Ferrarival, aki persze igyekezett nem túldimenzionálni a napi eredményt. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, záporoztak a jól ismert fázisok: „Az a legfontosabb, hogy sikerült majdnem száz kört teljesíteni, ami így, a havazást is figyelembe véve nagyon jó” – fogalmazott a német, aki hozzátette: „Minden simán ment, a jelek szerint az autó működik és megbízható. Úgy tűnik, hogy sikerült előrelépnünk, de hogy mennyit, azt most még nem tudhatjuk.”

A tavalyi vb-ezüstérmest a Mercedes pilótája, Valtteri Bottas követte, aki 3 tizedmásodperccel bizonyult lassabbnak. A finnt az immáron Renault-erőforrással hajtott McLaren reményeit táplálva Stoffel Vandoorne követte, aki elégedett ábrázattal nyugtázta a napi teljesítményt.

Az idei második tesztnap egyik érdekessége a Williams párhuzamos menete volt: délelőtt Szergej Szirotkin vezetett a grove-i egyletnél, aki délutánra annak a Robert Kubicának adta át a volánt, akitől elcsente a csapat versenyzői pozícióját – s akit rengeteg lengyel szurkoló köszöntött Barcelonában. A reménytelen helyzetéből újra az F1-es vérkeringésbe csöppent Kubica gyorsabb is volt csapattársánál több mint 3 tizeddel, így minden bizonnyal újra felerősödnek majd azok a vélemények, amelyek szerint az orosz csakis a szponzorai által felajánlott vaskos pénzkötegeknek köszönhetően kapta meg a versenyzői állást. Ez akár közel is járhat a valósághoz: a csapatnak gondolnia kell a jövőre, ugyanis épp a mai napon derült ki, hogy főszponzoruk, a Martini az idei szezon végén távozik az autósport csúcsosztályából, így bizonyosan jól jön majd a „muníció”.

Folytatás szerdán, amikor szintén télies idő várható: bár felmerült, hogy a szerdai futást átrakják a pénteki napra, megegyezés végül nem született (úgy értesültünk, hogy végül a csapatvezetők nem is ültek tárgyalóasztalhoz ezzel kapcsolatban), így minden folytatódik az eredetileg tervezett menetrend szerint.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: