Idén a legfontosabb változás az autók külső megjelenését illetően a halo bevezetése: a sokat kritizált eszköz a versenyzők legvédtelenebb testrészét, a fejét igyekszik megvédeni a sérülésveszélytől. A közönség elsősorban amiatt panaszkodnak, hogy a halo elcsúfítja az F1-es gépeket, de még a paddock tagjai között sincs egyetértés a fejvédőt illetően: a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff például nemes egyszerűséggel lefűrészelné azt.
Nemrég erre reagálva Fernando Alonso fogalmazott úgy, hogy nem lenne szabad vitatkozni a halóról, a Ferrari néhány nappal ezelőtti hivatalos bemutatóján pedig Kimi Raikkönen is elmondta a véleményét az eszközről – a 2007-es világbajnok finntől megszokott tömör és rövid stílusban:
„Másképp néz ki a halo miatt az autó, de ha őszinte akarok lenni, már tavaly is kipróbáltuk néhány alkalommal, és nem igazán jelentett komoly különbséget. Hozzá fogunk szokni. Eleve úgy terveztük már ezt az autót, hogy jobban illeszkedjen a koncepcióba és kevésbé legyen látható. Nyilván más lett az autó kinézete, de ez minden szabályváltozásnál így van, de aztán mindig gyorsan megszokjuk őket. Ez van, és mivel ezt a biztonság miatt vezették be, elfogadom” – idézi Raikkönen szavait a Crash.net szakportál.