DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Az új Mercedes kíméletesebb a gumikhoz

A csütörtöki Mercedes AMG F1 W09 bemutató utolsó felvonása talán a legkevésbé felkapott, mégis az egyik legsokatmondóbbnak bizonyult. A mérnökök beszéltek teremtményükről.

Az ugye immár közhelynek számít a mai Formula-1-ben, hogy egy pilóta csupán annyira jó, amennyire az alatta levő autó engedi megcsillantani tehetségét. Ilyen értelemben a csapat pályán elért sikereinek fő mozgatórugói tehát nem versenyoverállban feszítenek, hanem az íróasztal mögött görnyednek. Ezen a területen a Mercedesnél bizony nagy változások történtek: Paddy Lowe 2017 kezdete óta a Williamset erősíti, ám helyére James Allison érkezett, aki korábban a Lotusnál és a Ferrarinál is bizonyított.

Balra James Allison, jobbra Andy Cowell


Lewis Hamilton megújult felfüggesztésre utalt, míg Valtteri Bottas említette, hogy olyan változásokat hajtottak végre az idei autón, amelyek szélesebb „beállítási paraméterablakot” eredményeznek a tavalyi modellhez képest. Ez látható is a W09 első felfüggesztésén, amely a tervek szerint jobban kíméli majd a gumikat elődjénél. Mindez Allison munkáját dicséri, aki kihangsúlyozta, hogy az idei autóval kapcsolatos célja az aerodinamikai hatékonyság növelése volt. Mindezt úgy igyekeznek elérni, hogy megtartották a tavaly bevált hosszabb tengelytávot.

Allison mellett az erőforrásért felelős Andy Cowell foglalt helyet, és a két mérnök testbeszédén látszott, mennyire harmóniában dolgoznak egymással. Ez bizony rossz hír az ellenfeleknek, amelyek közül Allison úgy véli, „három csapat rendelkezik olyan költségvetéssel, mérnöki és versenyzői tehetséggel, hogy bajnokesélyesként kezeljük őket”.

Cowell beismerte, a legújabb erőforrás esetében a fő szempont az volt, hogy egy erőforrás kibírjon 7 futamot, hiszen a szabályzat csupán 3 erőforrást engedélyez autónként a 2018-as szezonban. Mindezt természetesen úgy kell elérni, hogy az probléma nélkül be is férjen az egyre karcsúsodó karosszéria leple alá!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: