DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Van, amikor megéri ész nélkül nyomni a gázt

Vajon lehet a tapasztalt F1-es pilótának újat mutatni? Ricciardónak mindenképp, akit a tavalyi Pirellik átkozottul megviccelték. Néha jobb lett volna, ha egyszerűen "kihajítja a használati utasítást".

Naivak lennénk, ha azt gondolnánk, hogy egy mai F1-es pilótának - számtalan szakemberrel a környezetében – csak egy olyan egyszerű feladata van, hogy beüljön a rá kihegyezett autóba, majd gyorsan menjen vele. A nyolc szezont, közel százharminc nagydíjat megjárt versenyzőnek is lehetnek hibás módszerei, amelyekre csak több éves tapasztalat után derül fény. Ez történt a Red Bull-os Daniel Ricciardóval is, aki a tavalyi, autókat érintő szabálymódosítások után mondhatni elveszett a beállítások erdejében. Csak mostanában ébredt rá, hogy a tökéletesre hegyezett autó hajszolása helyett néha csak rá kellene bíznia magát a szituációra.

 ricciardo_2017_action_abu



„Eddig erősségem volt, hogy az autóm minden rezdülését éreztem” – magyarázta az Autosportnak. „Nagyon jól olvasom az autót, ami a gumikezelésben sokat segített, de előfordult már, hogy hátrányom is született ebből. Néha jobb lett volna, ha a beállítások variálása helyett egyszerűen csak tovább nyomtam volna a gázt. Úgy érzem, azóta tanultam ebből. Néha ki kell hajítani a használati utasítást, és csak menni kell előre.”

Az ausztrált elsősorban az új keverékű gumik tréfálták meg, ugyanis nehezére esett elfogadni, hogy az autója ezekkel nem mindig tud tökéletesen működni. „Annyira máshogy viselkednek ezek a Pirellik. Sokat csúszkálnak például a sima, alacsony tapadású felületen, ahol nehezen tudnak felmelegedni. Szoktak rakoncátlankodni, de el kell fogadnom ezeket az ideálistól eltérő körülményeket is. Ilyenkor is menni kell, és ki kell hozni a helyzetből a legjobbat.”

 ricciardo_portre_2017

Ricciardo és mérnöke a tökéletesre törekedve időnként teljesen elveszett a beállítások sűrűjében. „Néha olyan dolgot is helyre akartam hozni, amit nem lehet. Talán jobb lett volna tovább ragaszkodni egy adott beállításhoz, és abból kihozni a legtöbbet. Időnként teljesen elvesztünk az erdőben, olyan sok dolgot átállítottunk. Alapvetően egy természetes törekvésről van szó, hiszen minél jobb autóval akarunk menni, de a sok változtatással magával ránt a problémák ördögi köre.”

Arra a kérdésre, hogy szerinte akkor egy komfortzónára lenne-e szüksége az autóban, Ricciardo nemlegesen válaszolt. „Én nem komfortzónának hívnám, mert úgy érzem, mindig képes voltam megbirkózni a problémákkal. Inkább arról van szó, hogy nyitottabbnak kellene lennem” – zárta gondolatait az ausztrál, aki az idei szezonnyitón legszívesebben már a dobogón ünnepelne.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: