Az már korábban kiderült, hogy elképesztő terhelést kell kibírnia a Formula-1-es autókra idén felkerülő halónak, hiszen az sem törheti össze, ha egy londoni autóbusz csapódik neki - a mérnökök dolgát ráadásul az is nehezítette, hogy ezen a téren nem nagyon rendelkeztek még tapasztalattal. Így elég rémisztő jelenetek játszódtak le a tesztek során...
"Nagy kihívást jelentett, mert óriási erőhatások érték az alkatrészt. Tudtuk, hogy ez ilyen lesz, sokat költöttünk az alkatrészekre, persze nem akartunk teljes karosszériákat gyártani, de készítettünk különböző részeket, félglóriákat, egész glóriákat, teszteltük, hogy hogyan viselkednek" - magyarázta Matt Morris, a McLaren mérnökigazgatója.
"Akadt néhány problémánk, de elég korán álltunk neki tervezni ahhoz, hogy reagálni tudjunk ezekre. Igaz, közben néhány pillanatnál kis híján megállt a szívem, amikor a statikus tesztek zajlottak, mert ott el kelltt bírnia a halónak a londoni buszt. Amikor ezt látjuk, az elég ijesztő az óriási terhelés miatt" - beszélt a tesztekről Morris.
"Érdekes lesz látni, hogy másnak is adódik-e problémája, mert ez egy kőkemény teszt és nem lepődnék meg, ha adódnának gondok. Egyébként a szabályok miatt lehet, hogy eleinte egy kicsit eltérően fognak kinézni a különböző csapatok megoldásai" - zárta szavait a szakember.