DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Egymástól tanul az F1 és az IndyCar

A világ legnagyobb open wheel bajnokságai mindent megteszmek azért, hogy évről éve fejlesszenek a biztonságon, ennek érdekében a kutatások eredményeit is megosztják egymással.

A Forma-1-ben már két éve pályára vitték a fejvédő eszközök első generációját, a halót, s noha azóta az aeroscreen és a pajzs nevű megoldásokat is kipróbálták a csapatok, 2018-ra mégis a glóriát tették kötelezővé a sportágban. Az IndyCar viszont mindig jobba favorizálta a szélvédőt, melyet az elmúlt héten tesztelni is kezdtek Phoenixben – minden bizonnyal 2019-ben már ilyen eszközzel fognak körözni a tengerentúli versenyautók.

Laurent Mekies, a Nemzetközi Automobil Szövetség biztonsági delegáltja a Racer magazinnak adott nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy érdeklődéssel követték az IndyCar-tesztet, s mivel a sorozat és az FIA minden biztonsági fejlesztést megoszt egymással, ezért azt is tudják, hogyan teljesített a szélvédő. „Amikor biztonságról van szó, a motorsport minden résztvevőjével együttműködünk. Kutató-munkacsoportunk évente négyszer ülésezik, az IndyCarral, a NASCAR-ral, illetve az ausztrál V8 Supercarsszal együtt.”

„Pontosan tudják, mi történt nálunk a halo születése óta, mi pedig azt, hogy ők milyen úton járnak a szélvédő fejlesztésével. Ez a megosztás működik, mára pedig egyértelműek lettek a két eszköz előnyei és hátrányai. Nagyszerű, hogy az IndyCar energiát fektet a megoldások fejlesztésébe, amely egy nap kiegészítheti az általunk végzett munkát” – tette hozzá a francia szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: