A Ferrari és Red Bull 2017-ben nagy lépést tettek meg a Mercedes irányába, így a címvédő istálló tisztában van vele, nem dőlhet hátra, vagy előnye könnyen hátránnyá fordul. Az olasz Corriere dello Sport beszámolója szerint a Mercedes 2018-as autója több merész technikai megoldást tartalmaz, melyektől többletteljesítményt remélnek.
Az újítás egyben azt is jelenti, hogy kiforratlan megoldásokat kell megbízhatóvá tenniük. A lap arról ír, hogy a brixworthi motorrészleg tesztpadján végzett versenyszimulációk során már számos kipufogó hibásodott meg. Ennek oka a jelek szerint a rövidebb és kisebb sebességváltó által keltett vibráció.
„Soha semmi nem alakul teljes mértékben úgy, ahogy az ember tervezi, mert mindig a határokat keressük, az autót pedig a lehető legkönnyebbé próbáljuk tenni” – magyarázta Toto Wolff sportigazgató, hogy a cél az új váltóval a versenygép tömegének csökkentése. Mindenesetre hozzátette: „Azt mondanám, hogy jó telet tudunk magunk mögött. Nagy drámák nem voltak, habár a stressz mindig jelen van.”
Egy másik sarkalatos pont az új hiperlágy gumikeverék lehet: a Mercedesnek tavaly több helyszínen már az ultralággyal is meggyűlt a baja. „Tavaly a Ferrari mindenkit meglepett, hogy olyan autót vitt a pályára, amely a kezdettől fogva gyors volt. Az idei szabályok stabilabbak, de bekerül az egyenletbe egy abroncs, így nehéz leszűrni az igazságot” – mondta Wolff.
A 2018-as idény első tesztjéig még három hét hátravan: ha a Mercedes jelenleg problémákat is tapasztal, az idő bőségesen elég lehet elhárítani ezeket.