DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 30. hétfő
F1

McLaren: Tudjuk, melyik csapatok fognak fenyegetőzni

A lejáró F1-es szerződések újratárgyalása veszélyes fegyver az istállók kezében: a McLaren vezetője attól fél, hogy egyesek a sportnak fognak ártani, előbb-utóbb pedig szakadár sorozatról szóló hírek kapnak szárnyra.

A Formula-1-es csapatokat a sport vezetőségével kötött, egyéni szerződések kötelezik a bajnokságban való részvételre: ezek határozzák meg a csapatoknak járó pénzdíj mértékét is – számos bónusszal a Ferrari és többi történelmi istálló részére –, és 2020-ig érvényesek. Az F1 tulajdonosa, a Liberty Media hajlik arra, hogy az új szerződésben egyenlőbb feltételeket biztosítson az istállóknak, így többek között a Ferrari kivételezett helyzetét is megszüntesse.

Ugyancsak 2021-ben lesznek hatályosak az új, egyeztetés alatt álló motorszabályok is, melyeket illetően nincs egyetértés. Ez az oka, hogy a Ferrari már most kiszállással riogat, nyomdokaikban pedig más csapatok is előhúzhatják az ütőkártyát, hogy nem írják alá a szerződést, ha nem kapnak kedvezőbb feltételeket, az előírások pedig nem változnak szájízük szerint. A McLaren nem tartozik közéjük, de tart a riválisok bomlasztó tevékenységétől:

„A nagy aggályom az, hogy az új szerződések kitárgyalása nehéz lesz, egyes csapatok keményebb diónak bizonyulnak majd másoknál, és azt hiszem, tudjuk is, kikre gondolok” – mondta Zak Brown vezérigazgató a motorsport.com-nak. „Remélem, de mégsem vagyok biztos benne, hogy a színfalak mögött szót tudnak érteni egymással, és a vitát nem a nyilvánosságon keresztül folytatják le.”



„Úgy gondolom, végül sikerül majd dűlőre jutni, ezért semmi több nem történik majd, csak tárgyalás. De láttuk, hova jutottunk el legutóbb, ’09-ben szakadár széria indítása merült fel” – emlékeztett arra a McLaren-főnök, hogy a csapatok 2009-ben saját sorozatot akartak alapítani, és még egy versenynaptár is napvilágot látott, de végül egyezség született. „Nem hiszem, hogy bármi esély lenne elszakadásra, de egy ponton lesznek ilyen sztorik, amelyek destruktívak lehetnek, különösen, ha semmi más nem áll mögöttük, csak tárgyalási taktika.”

A Ferrari kiszállása kapcsán Brown a következőt mondta el: „Ezt senki sem szeretné, az F1-nek viszont azt kell tennie, ami a sportnak jó. Ha leülsz tárgyalni, fel kell készülnöd arra, hogy felállj. Mind elismerjük, hogy a Ferrari a sport legnagyobb közreműködője, de ezt úgy kell elismerni, hogy ne ártson a sportnak.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: