A Formula-1-es szezon befejeződése óta az a kérdés tartotta izgalmi állapotban a sport rajongóit, hogy a súlyos sérüléséből felépülve, a tűz közelébe hét év kihagyás után visszatérő Robert Kubica vajon megkapja-e a tündérmesébe illő versenyzési lehetőséget a Williamstől. Végül nem ő lett a befutó, amely egy csapásra le is lohasztotta a szurkolók kedvét, azonban nincs okunk azt feltételezni, hogy a brit csapat rosszul, esetleg pusztán anyagi szempontok figyelembevételével döntött Szergej Szitorkin leigazolásáról. Mint az Autósport és Formula Magazin elemzése rámutat, a Williams akár még jól is járhat azzal, hogy 2018-ra csak háttérmunkát bízott Kubicára, aki számára továbbra is reális lehetőség maradt a rajtrácsra való visszatérés.
Eközben egy egészen más jellegű esemény is komoly vitát kavart a színfalak mögött, a világbajnok Lewis Hamiltonnak ugyanis bocsánatot kellett kérnie rajongóitól, miután egy sokak által illetlennek tartott videót osztott meg közösségi oldalain. A követőivel való online kapcsolattartást az F1-ben legintenzívebben űző brit korábban is került már hasonló helyzetbe, a mostanit követően azonban drámai lépésre szánta el magát, hiszen minden korábbi bejegyzését törölte az Instagramról – rajongóinak és szponzorainak nagy bánatára. Ironikus, hogy szinte ezzel egy időben Kimi Raikkönen is megnyitotta saját közösségi oldalát, akiről pedig a legkevésbé lehetett elképzelni, hogy valaha is kitárja életét az emberek előtt. Az AFM írása megpróbál keresztüllátni az F1-es pilóták online életének könnyednek tűnő, de valójában igen komoly és szövevényes hálóján.
Napjaink Formula-1-ében, ahol magas fordulaton pörögnek a versenyzőnevelő-programok, és minden nagycsapat igyekszik már kisiskolás koruktól fogva egyengetni a jövő potenciális bajnokainak karrierjét, egyre nehezebb hagyományos értelemben vett pilótamenedzserként érvényesülni a paddockban. Nicolas Todtnak, az FIA-elnök fiának azonban ebben a nagyvállalatok által meghódított világban is sikerült a felszínen maradnia, hiszen kiváló érzékkel tudja már nagyon korán kiszúrni a fiatal tehetségeket, és elcsenni őket a Ferrari, a Mercedes és a Renault orra elől. Todt idestova másfél évtizede Felipe Massa felkarolásával ismertette meg igazán a nevét az F1 szűk közösségével, napjainkban pedig már az új Jules Bianchiként és az új Ayrton Sennaként beharangozott pilótákat terelgeti a csúcs felé. Az ifjabb Todttal készült interjú is megtalálható a magazin hasábjain.
További témák a lapból:
- Daniel Ricciardo – mi lesz vele 2018 után?
- Baumgartner Zsolt és a kétüléses F1-es autó
- F1-es bajnokok, akik nem lettek legendák
- Súlyos sérülést szenvedett pilóták a felépülésről
- Dakar Rali: a Matador nyolc év után nyert ismét
- Interjú Ari Vatanennel, a Dakar „4,5-szeres” győztesével
- Formula-E: Rosenqvist célkeresztjében a bajnoki cím
- MotoGP: Ki lehet az új Marc Marquez?
- Pilótakörkép a WRC szezonkezdete előtt
- Ismét Vincze Ferenc lett a Hungaroring ura
- Bemutatkozik az új BMW M5, a MotoGP biztonsági autója
- Egy lány, sok autó: Miss Tuning újratöltve
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.