Érdekes interjú látott napvilágot, egy brazil televíziós műsorban ugyanis Rubens Barrichello faggatta Felipe Massát a versenyzői pályafutásáról - sok érdekes dolog elhangzott a beszélgetés során.
"Nyolc évesen akartam gokartozni, előtte igazából volt már egy kis motorom, amiért megőrültem, de apám elvitt, hogy próbáljak ki valamit, aminek négy kereke van, azt biztonságosabbnak érezte. Szóval elvitt ebbe a gokartiskolába és emlékszem, hogy amikor először beleültem, azt gondoltam, hogy 'megtaláltam, én ezt akarom', szóval apám vett is nekem egy gokartot" - emlékezett vissza a kezdetekre Massa.
"A hazaúton a gokartban ültem a teherautó hátuljában és onnantól kezdtem el mondogatni, hogy versenyző szeretnék lenni. Gyakoroltam pár hónapig, aztán elkezdtem, ez volt a szerelmem, ezt akartam csinálni. Persze a Formula-1 nagyon messze volt, én csak egy versenyző akartam lenni" - mesélte tovább a történetet a brazil.
"Hogy mi hiányzott? A pénz, ugyanúgy, ahogy gondolom neked is, drága ez a sport" - válaszolta Barrichello kérdésére Massa. "A versenyzéshez pénz kell a családodtól, vagy egy jó szponzortól, kell valaki, aki bízik benned. Apám csak az elején tudott támogatni, később szponzort kellett szerezni, minden nap erről szólt, aztán lett elég ahhoz, hogy 1998-ban induljak a Formula Chevrolet bajnokságban."
Massa aztán megnyerte ezt a sorozatot és 18 évesen Európába került. "Nem volt pénzem, apámmal végül 100.000 dollár szponzori támogatást szedtünk össze, viszont a bajnokság, amiben indulni akartam, 160.000 dollárba került. Aláírtam egy szerződést egy csapattal fél szezonra az olasz Formula Renault-ban, amelynek két versenye az európai szériába is beszámított, így elfogadtak, de ha nem hozom a magam pénzét, akkor véget ért volna a karrierem."
Nem maradt más út, mint futamokat nyerni és felhívni magára a figyelmet: bajnok lett és elkezdett elgondolkodni a Formula-1-en. Amikor először odakerült a Sauberhez, a csapatnak még nem kellett hosszabb távon, erről mesélt el egy rövid történetet Barrichello is. "A futam végi karaoken voltunk Japánban, odamentem Peter Sauberhez és azt mondtam neki, hogy 'Peter, te hibát követsz el', ő azt válaszolta, hogy 'igen, talán', te pedig azt mondtad nekem, hogy 'ember, megőrültél?'"
Az is kiderült, hogy Massának már korábban volt szerződése a Ferrarival. "18 évesen, Formula Renault-bajnokként találkoztam Jean Todttal, öltönyt vettem fel, remegett a lábam, hogy a Ferrari vezérével beszélek. Mindent megkérdezett az életemről, majd közölte, hogy nem érdeklem. Most versenyezzek az F3000-ben és ha bajnok leszek, beszélünk. Amit akkor még nem tudtam, hogy megbízott valakit, hogy figyelje a teljesítményem. Bajnok lettem, a Ferrarival pedig nyolcéves szerződést írtam alá."
"Ez persze nem azt jelentette, hogy valaha is fogoK Ferrarit vezetni, csak hogy segítenek nekem. Ez ráadásul titok volt, senkinek sem mondhattam el, hogy a Ferrarival kötöttem szerződést. Aztán a segítségükkel tesztelhettem a Saubert, jól ment, tesztelhettem még egyet, aztán szerződtettek. Az első teszten még egyedül voltam Mugellóban, a másodikon már több csapat is tesztelt."
Azt is hozzátette azért, hogy fizikailag voltak gondjai elsőre. "Mugello nagyon nehéz pálya ilyen szempontból, két kanyar is van, amit 250-260 km/h-s sebseséggel veszünk, a nap végén pedig nem tudtam már mozgatni a nyakam. Csak a szemeim mozogtak..."
Még egy dolog szóbakerült: hogy akkor Massának sokkal könnyebb dolga volt a Ferrarinál tesztpilótaként. "Nagyon más volt, most tesztpilótának lenni sokkal rosszabb, mert nem lehet tesztelni, csak a szimulátorban. Akkoriban minden héten teszteltünk, egy évben mentem 10-13.000 kilométert és folyamatosan ott voltam mögöttetek, hogy tanuljak."