A Pirelli 2011-es visszatérése óta egyedüli gumiszállítója a Formula-1-nek, szerződése pedig 2019-végéig szól a sorozattal. Legutóbb a 2006-os szezonban képviselte magát egynél több gumigyártó a királykategóriában, a nézők ekkor láthatták utoljára a Michelin és a Bridgestone csatáit. A Motorsport Network 2017-ben kérdőíven keresztül kérte ki a szurkolók véleményét a Formula-1-ről, a válaszadók 69,4%-a pedig úgy nyilatkozott, szeretne újra küzdelmet látni a különböző beszállítók között. A Pirelli versenyigazgatója annyira nem repes az ötletért.
„Ez most más helyzet” – hozta fel a témát Mario Isola az Autosport International 2018 eseményén. „Gumi szempontjából mi most egy szintre hoztuk a csapatokat, hiszen mindenkinek ugyanazt a terméket szállítjuk le. Ha versenyhelyzetet teremtenénk, azzal megnőnének a költségek, hiszen több tesztre lenne szükség. A topcsapatok előnybe kerülnének a többiekkel szemben, hiszen nem lenne olyan megkötés, hogy mindenkinek ugyanaz jut. Két-három gumiszállítóval az élmezőnyben talán kialakulna egy néhány csapatos küzdelem, de a többiek szenvednének a teljesítménnyel. Gumifejlesztésekkel nagyon könnyű minimum fél másodperces előnyre szert tenni, de ezzel a mostanihoz képest még nagyobb teljesítménybeli különbségek alakulnának ki” – érvelt Isola. Bár valós problémákat vet fel a szakember, a mostani monopólium valószínűleg a Pirellinek egy egészen kényelmes szituáció, amit nem szívesen bolygatna meg.
Isola röviden a tavaly szezont is értékelte, ami alapján az ideire is pozitívan tekint. „Nem volt rossz az előző évi bajnokság, hiszen két csapat – a Mercedes és a Ferrari – küzdött egymással, a végére pedig a Red Bull is megerősödött. Idén erre a három csapatra, és egy-két meglepetésre is számítok. Tavalyhoz képest szerintem a Renault versenyképesebb lesz, ahogy valószínűleg a Force India is. Remélhetőleg érdekes szezon lesz.”