Pá-pá T-szárnyak és cápauszonyok
Ősrégi mondás, hogy a szabályok azért vannak, hogy megszegjék őket – nos, a csapatok ezt kikerülve folyamatosan kiskapukat kerestek a regulák között, amely 2017-ben a T-szárnyak megjelenéséhez és a cápauszonyok visszatéréséhez vezetett. A Formula1.com valószínűsíti, hogy a szóban forgó elemek betiltása miatt olyan megoldásokat láthatunk majd 2018-ban, amilyet a Sauber próbálgatott Austinban.
Bemutatkozik a halo
Kétévnyi tesztelés után hivatalosan is az autókra kerül a sokak által nem kedvelt fejvédő – a legnagyobb látható változást ez jelenti majd az előttünk álló szezonban. Noha a struktúra az első lépések óta változatlan – a halót a pilóta feje körüli eszköz egy függőleges elemmel alátámasztva jelenti majd –, minden bizonnyal a csapatok itt-ott módosításokat fognak ejteni az eredeti dizájnon.
A fejvédő miatt az autók minimumsúlya 6 kilogrammal nőtt, a valódi veszteség azonban 14 kilogramm is lehet, hátrányba hozva a csapatokat, nem utolsósorban pedig a nehezebb versenyzőket…
Nem lesz több trükkös felfüggesztés sem
A Red Bull és a Ferrari is olyan változatokat mutatott be tavalyi modelljein, melyek a kormányzási szög függvényében változtattak az autó hasmagasságán – a Nemzetközi Automobil Szövetség ezt a megoldást is betiltotta 2018-ra.